• شناسه خبر : 41712
  • تاریخ انتشار : 04 آذر 1399 - 02:53

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: کیت‌های آزمایشگاهی کرونا تحت عنوان rapid test ازطریق وزارت بهداشت بزودی توزیع خواهد شد.

کیت ویروس کرونا

حبیب‌زاده افزود: به محض توزیع این کیت‌ها، انجام تست بصورت محله محور در کمترین زمان انجام و در محل، وضعیت بیماران احتمالی، تعیین تکلیف خواهند شد.

وی افزود: بیماران شناسایی شده ارزیابی و در صورت لزوم برای مراقبت و درمان بیشتر به نقاهتگاه ها ارجاع خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کمیته‌های موجود در این طرح، بر اهمیت نقش کمیته آموزش در ارائه راهنمایی و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و بیماران مشکوک تاکید کرد و افزود: در طول مدت برگزاری این طرح، ۲۸۸ نفر از خانوارهای غربال شده و مشکوک علامتدار به مراکز درمانی استان و یا قرنطینه خانگی معرفی شدند.

این نشست که شامگاه امروز بصورت ویدئو کنفرانسی با مشارکت مسئولین شهرستانی و با حضور استاندار اردبیل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای ستاد در محل سپاه استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش سه روزه اجرای طرح توسط مسئولین سپاه و نواحی و مسئول کمیته آموزش، در خصوص تشریح رسانه ای ابعاد ” هر خانه یک پایگاه سلامت ” در طرح شهید سلیمانی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در تهیه گزارش‌ها و پخش کلیپ‌های آموزشی همکاری مردم با مجریان طرح و همچنین توزیع بروشورهای حاوی نکات و توصیه های بهداشتی برای خانواده های مشکوک شناسایی شده و قرنطینه خانگی، بحث و تبادل نظر شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up