• شناسه خبر : 41849
  • تاریخ انتشار : 05 آذر 1399 - 10:29

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بازار و پایش کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم به صورت کامل توسط کارشناسان و بازرسین این سازمان رصد می‌شود.

بازار دست فروشان

 

رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه رفاه مردم یک اصل مهم است به همین دلیل اقدامات مربوط به تنظیم بازار با جدیت پیگیری می‌شود و بازار و پایش کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم به صورت کامل توسط کارشناسان و بازرسین این سازمان رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در سطح بازار نیز با تمرکز بر اقلام و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم تشدید خواهد شد، گفت: اولویت‌های نظارتی در این راستا تعریف شده است و اولویت اول با مواد غذایی و کالاهای اساسی و حساس و ضروری مورد نیاز مردم است و البته این به معنای خروج سایر کالاها از نظارت نیست ولی تمرکز بیشتر بر مایحتاج روزانه عموم مردم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه اجازه هیچگونه تخلف و تخطی از قیمت‌های مصوب به افراد سودجو و فرصت طلب داده نخواهد شد، افزود: شهروندان باید در جاهایی که تخلف محرز است و متصدیان واحدهای صنفی در شرایط سخت معیشتی اقدام به گرانفروشی و احتکار و سایر تخلفات صنفی را مرتکب می شوند از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره مشارکت های مردمی سازمان صمت در مرکز استان و شهرستانهای تابعه اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن با متخلفین صنفی برخورد شود.

صادقی با اشاره به اینکه مسئله تنظیم بازار موضوع بسیار مهمی است، بیان کرد: متصدیان واحدهای صنفی و خدماتی بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی و در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ملزم به نصب قیمت بر روی کالا و نرخ دستمزد خدمت در محل کسب می‌باشند.

وی تصریح کرد: جلساتی که با حضور معاونت فرمانده سپاه حضرت عباس استان و فرمانده بسیج اصناف برگزار شد مقرر گردید بسیجیان در بازرسی‌ها پای کار بیایند تا به لحاظ کثرت واحدهای صنفی در سطح استان ، صنوف سایه نظارتی را حس کنند و با نظارت بیشتر و مستمر بر صنوف تخلفات صنفی در سطح استان کنترل شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up