• شناسه خبر : 43114
  • تاریخ انتشار : 21 آذر 1399 - 02:53

استاندار اردبیل با بیان اینکه انجام نظارت‌های محله‌محور با هدف آگاهی‌بخشی به مردم است، گفت: مردم در جریان طرح سپهبد سلیمانی مشارکت مطلوبی داشتند.

اکبر بهنام جو

کبر بهنام‌جو در حاشیه جلسه ستاد کرونایی استان اظهار داشت: نظارت‌های محله‌محور با همکاری اهالی و بسیجیان و با هدف آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گردد تا شاهد کاهش میزان بستری‌ها و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون غربالگری ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان انجام شده است، گفت: مردم در جریان طرح سپهبد سلیمانی مشارکت مطلوبی داشتند و اجرای این طرح تا شش ماه دیگر ادامه می یابد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تست‌ها توسط کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و به وسیله سیستم تست‌های سریع و pcr انجام می‌شود که نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه تست از مرکز تحویل استان شده است و با توجه به غربالگری انجام گرفته بیش از پنج هزار نفر از افرادی که تست‌های مشکوکی داشتند، بررسی شدند.

بهنام‌جو همچنین نسبت به خطرات دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات بویژه در شب یلدا هشدار داد و افزود: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا تا چند روز دیگر همانطور که در سیزده بدر مردم در اقدامی خودجوش در خانه‌ها ماندند از مردم استان درخواست می‌کنیم از برگزاری دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی پرهیز کنند تا در قطع زنجیره انتقال کرونا مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش‌های بسیجیان در خصوص اجرای طرح غربالگری افزود: بسیجیان با همدلی و مشارکت خوب مردم توانسته‌اند در زمینه بیماریابی و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا اقدام نمایند همچنین در این نیرو‌ها به کمک‌های مومنانه در بحث امدادی هم اقدام کردند که قابل تقدیر است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up