• شناسه خبر : 43119
  • تاریخ انتشار : 21 آذر 1399 - 02:01

استاندار اردبیل از تلاش برای تکمیل پایاب سدگیوی در بازه زمانی دوساله خبر داد و افزود: عملیات اجرایی بدون وقفه درحال انجام است.

سد

اکبر بهنام جو در جریان بازدید از پایاب سد گیوی از تلاش برای تکمیل پایاب سدگیوی در بازه زمانی دوساله خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی بدون وقفه درحال انجام است.

وی با بیان اینکه اجرای پایاب سد گیوی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان کوثر است، افزود: با اجرای این پروژه زمین‌ های کشاورزی زیادی آبی می‌ شوند و این اقدام در کاهش بیکاری منطقه و راندمان تولید نقش بسزایی دارد.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالاست و عملیات اجرایی تونل که انتقال آب را از پایین دست انتقال خواهد داد، که شش ماه کار مستمر برای اجرای این تونل نیاز است و همکاری همه جانبه مسئولین امر را می ‌طلبد.

بهنام‌ جو تصریح کرد: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌ های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

وی از برنامه‌ ریزی جهاد کشاورزی برای آغاز اجرای شبکه ‌های فرعی در اراضی پایاب خبر داد و گفت: با همیاری مردم و اختصاص تسهیلات شبکه‌ های فرعی توسط کشاورزان ایجاد و در زمان بهره ‌برداری از پایاب مورد استفاده قرار می ‌گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up