• شناسه خبر : 43134
  • تاریخ انتشار : 21 آذر 1399 - 07:22

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با هشدار به کشاورزان از وقوع سرما و یخبندان در چند روز آینده خبر داد.

برف

سیاوش محمدی اظهار داشت: از امروز تا یکشنبه ۲۳ آذر، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود، روز آینده در ۲۴ ‌مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وی افزود: طبق بررسی تازه‌ترین مدل‌های هواشناسی از تمرکز بارش در اردبیل، سرعین، نمین، مشگین‌شهر و نیر حکایت دارد که میانگین ارتفاع آن در شهرها ۱۲ و در نقاط برون‌شهری ۱۸ سانتیمتر تخمین زده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: وزش باد شمال‌شرق با ییشینهء سرعت ۵۳ کیلومتر در ساعت سبب کولاک‌ و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌ها و اختلال تردد خواهد شد و در نقاطی از جلگهء گرمسیر مغان نیز به خاطر ‌برودت کافی برف می‌بارد.

محمدی تصریح کرد: توصیه‌ می‌شود در ‌مزارع و باغات‌ زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم‌پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

وی افزود: با توجه به تداوم استقرار هوای سرد به هم استانی‌های محترم توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه‌جویی نمایند، ضمناً رانندگان محترمی که قصد تردد در جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی استان را دارند، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up