• شناسه خبر : 43566
  • تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 03:32

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: طی این طرح مشترکین به سه قسمت کم‌مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و طبق آن اگر مشترکی در دسته کم‌مصرف قرار گیرد از ۱۰۰ درصد تخفیف بهای برق مصرفی بهره‌مند می‌شود.

حسین قدیمی

 

حسین قدیمی اظهار کرد: در مجموع، ۸۲ درصد از مشترکین شرکت برق را مشترکین خانگی، ۴.۵ درصد عمومی، ۱۲ درصد تجاری و ۲ درصد سایرین تشکیل می‌دهند که از نظر مصرف نیز ۳۷.۵ درصد مصرف خانگی، ۲۴ درصد مصرف صنعتی، ۱۶ درصد مصرف کشاورزی، ۱۰ درصد عمومی و ۳.۵ درصد نیز مصرف برای روشنایی معابر را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: از مجموع کل مشترکین شرکت برق استان اردبیل ۷۳ درصد شامل مشترکان شهری و ۱۷ درصد مشترکین روستایی هستند و از نظر مصرف نیز ۸۹ درصد مصرف شهری و ۱۱ درصد مصرف روستایی است.

اصلاح الگوی مصرف مشترکین خانگی از اهداف اصلی طرح برق امید است

قدیمی با اشاره به طرح برق امید تصریح کرد: این طرح مصوبه هیات دولت بوده که با هدف اصلاح الگوی مصرف مشترکین خانگی اجرایی می‌شود و طی آن مشترکین به سه قسمت کم‌مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و طبق آن اگر مشترکی در دسته کم‌مصرف قرار گیرد از ۱۰۰ درصد تخفیف بهای برق مصرفی بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این طرح مصرف مشترکین به دو قسمت در طول سال تقسیم می‌شود و بخش اول مربوط به مهر ماه تا پایان اردیبهشت ماه بوده که اگر مصرف مشترکین در طول این مدت به ازای هر ماه کم‌تر از ۸۰ کیلووات ساعت باشد به عنوان مشترک کم مصرف خواهد بود و در کنار آن در بخش دوم و ۴ ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه نیز مصرف این مشترکین باید کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد تا از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه تا به امروز تعداد ۲۷۸ هزار قبض خانگی در استان اردبیل صادر شده که از این تعداد ۲۷.۴ درصد مشترکین روستایی و ۱۸.۵ درصد از مشترکین شهری مشمول تخفیف صد درصدی شده‌اند و در کنار آن ۴۳.۲ درصد از مشترکین روستایی و ۵۱.۷ درصد از مشترکین شهری جزو مشترکین خوش مصرف بوده‌اند.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه برق مصرفی برای مشترکان پرمصرف

قدیمی تشریح کرد: علاوه برآن ۲۹.۴ درصد از مشترکین روستایی و ۲۹.۸ درصد از مشترکین شهری به عنوان مشترکین پر مصرف شناخته شده‌اند و این مشترکین باید تا پایان سال با اصلاح الگوی مصرف به جمع مشترکین خوش مصرف ملحق شوند و در غیر این صورت از سال آتی بهای برق مصرفی این مشترکین پرمصرف نسبت به سال جاری ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

خبرنگار: مینا مرادزاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up