• شناسه خبر : 44537
  • تاریخ انتشار : 05 دی 1399 - 11:45

استاندار اردبیل گفت: با شهرستان شدن انگوت ارائه خدمات به این منطقه سرعت می‌گیرد.

 

اکبر بهنامجو

اکبر بهنام جو در آیین تکریم و معارفه امام جمعه انگوت افزود: با اینکه قبل از شهرستان شدن انگوت نیز خدمات مختلفی، چون برق رسانی، آبرسانی، کمک به شهرداری‌ها و ایجاد شهرک صنعتی در این بخش انجام می‌شد، اما اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل روند این خدمات را سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه انگوت اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در منطقه تعریف شده که اجرای آبرسانی تازه کند نمونه‌ای از آن است که نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای آن هزینه شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: آبگیری از سد تازه کند در سال گذشته شروع شده و اجرای خط انتقال برای آبرسانی به ۲۰۰ روستا نیز عملیاتی می‌شود.

بهنام جو ادامه داد: قسمتی از آب این سد برای مصارف صنعت، گردشگری و بخش اندکی نیز برای کشاورزی اختصاص می‌یابد.

تامین اعتبار برای ابگیری سد تازه کند درحال انجام است

وی با بیان اینکه تامین اعتبار هم در حال انجام است، افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است که در سال گذشته موافقت بانک رفاه برای اخذ ۱۱۰ میلیارد تومان جلب شده است.

استاندار اردبیل گفت: بنیاد علوی و وزارت نیرو هم همکاری می‌کنند و تا قبل از سال عملیات اجرایی این پروژه بااهمیت آغاز می‌شود.

بهنام جو از آغاز اجرای جاده ارتباطی این بخش تا اول سال آینده خبر داد و گفت: این جاده ارتباطی به مناقصه گذاشته شده و تا اول سال آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های راهسازی در شمال استان از جمله چهار خطه کردن سه راهی صحرا به مشگین شهر، بهره مندی این بخش از این زیرساخت ارتباطی را یادآور شد و افزود: اهالی این شهرستان نیز از مزیت این جاده ارتباطی بهره مند می‌شوند و در ارتباط با مرکز استان مشکلی نخواهند داشت.

استاندار اردبیل از در حال اجرا بودن پروژه‌های مختلف راهسازی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته که ۶۰ کیلومتر جاده در استان در دست احداث داشتیم، امروز ۳۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه در استان در حال اجرا است.

تبدیل بخش انگوت به شهرستان یکی از مصداق‌های بارز عدالت محوری است

بهنام جو تبدیل بخش انگوت به شهرستان را یکی از مصداق‌های بارز عدالت محوری عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این امر همه مسئولان استانی و شهرستانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان، نمایندگان شهرستان گرمی در دوره گذشته و اکنون و مسئولان استانداری تلاش ویژه‌ای به کار بستند.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن این بخش به شهرستان موجب تقویت هویت اهالی این منطقه می‌شود، تصریح کرد: با اینکه برای تحقق این امر مسیر طولانی وجود داشت، ولی با تلاش‌های مسئولان و نمایندگان و بررسی‌های سیاسی این امر محقق شد.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با راه اندازی فرمانداری شهرستان انگوت شاهد جهش توسعه در این منطقه باشیم.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام امیدوار امام جمعه قبلی تقدیر و حجت الاسلام قدرتی به عنوان امام جمعه شهرستان انگوت معرفی شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up