• شناسه خبر : 45093
  • تاریخ انتشار : 11 دی 1399 - 07:16

استاندار اردبیل گفت: در طرح شهید سلیمانی بیش از یک میلیون نفر در استان اردبیل غربالگری شدند.

 

بیماری

 

اکبر بهنام ‌جو در نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) استان اظهار داشت: در طول ۴۰ روز از انجام طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان، ۳۲۹۲۴۵ خانوار متشکل از ۱۱۴۶۵۳۶ نفر از جمعیت استان غربالگری شدند که ۹۰٫۷ درصد جمعیت استان را شامل می ‌شود.

وی با بیان اینکه در طول این مدت تعداد ۱۳۲۵۸ تست انجام شده، افزود: از این تعداد ۲۸۰۵ تست، مثبت و تعداد ۷۳۵۵ مورد مشکوک بودند و همچنین در طول این مدت، تعداد ۷۸۳۵ مورد بسته‌ های معیشتی و کمک ‌های مومنانه و تعداد ۲۰۸۱۷۳ بسته بهداشتی توزیع شده است.

استاندار اردبیل، عادی پنداری بیماری را بسیار مضر دانست و بیان کرد: باید رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بعنوان یک مطالبه عمومی در بین مردم و اصناف مختلف تبدیل شود و باید تلاش کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و فرهنگ ‌سازی و اطلاع مناسب، شاهد پیک بعدی در استان نباشیم.

بهنام ‌جو ضمن درخواست از هم استانی ‌ها جهت همکاری با تیم مراجعه‌ کننده به درب منازل تصریح کرد: آمادگی کامل داریم که در صورت شناسایی افراد مثبت در خانواده ‌ها، حمایت ‌ها و مراقبت ‌های لازم معیشتی و درمانی خانواده را انجام دهیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up