• شناسه خبر : 46543
  • تاریخ انتشار : 02 بهمن 1399 - 06:37

استاندار اردبیل گفت: زمین موردنیاز متقاضیان مرحله دوم طرح مسکن ملی در استان اردبیل تأمین شود.

مسکن

اکبر بهنام ‌جو در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با موضوع بررسی و پیگیری امور طرح اقدام مسکن ملی اظهار داشت: با توجه به پایان ثبت نام مرحله دوم، لازم است اداره راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ثبت نام کنندگان مرحله دوم تامین شود.

وی با اشاره به تسریع در معرفی مجریان اجرایی طرح مسکن ملی از سوی تعاونی ‌ها افزود: توجه جدی به ساخت و ساز بر اساس استانداردهای روز و نظارت دقیق دستگاه ‌های متولی بر عملکرد پیمانکاران از مهمترین اولویت ‌های دستگاه‌ های اجرایی بر این امر باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نیاز مسکن اقشار مختلف تامین و رونقی به ساخت و سازها در استان داده خواهد شد، افزود: توجه به نزدیکی محل کار برای برخی متقاضیان مسکن ملی از کارکنان شهرک صنعتی ناحیه دو را مورد تاکید است و لازم است در صورت امکان زمین مناسب در نزدیکی این شهرک برای کارکنان متقاضی و واجد شرایط این طرح انتخاب شود تا در رفت و آمدها نیز صرفه جویی و از حوادث جلوگیری شود.

عملیات اجرایی۵۴۰ واحد مسکن طرح ملی آغاز شده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۵۴۰ واحد مسکن طرح ملی افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده ‌اند که ۲ هزار و ۵۵۲ نفر مورد تایید نهایی قرار گرفته ‌اند.

حیدری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث مسکن ملی تامین شده است، افزود: در حال حاضر اولویت برای کسانی است که واریز را انجام داده و مورد تایید نهایی قرار گرفته باشند.

وی افزود: کیفیت ساخت طرح ملی مسکن استاندارد و مطابق با ضوابط و مقررات ساخت مسکن بوده و زمین رایگان در تمام شهرستان ها به این موضوع اختصاص یافته است و مکان ‌یابی و همچنین کیفیت اجرای ساخت طرح ملی مسکن مطلوب بوده است.

شرکت تعاونی توسعه عمران و اتاق تعاون ظرفیت مناسب اجرای طرح مسکن ملی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل نیز در این جلسه افزود: شرکت تعاونی توسعه عمران و اتاق تعاون ظرفیت مناسب در اجرای این طرح است.

رحیمی بیان کرد: ۱۳۳۱ نفر جامعه مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل متقاضی مسکن ملی هستند که ۷۶۳ نفر از این تعداد کارگر هستند.

وی با بیان اینکه متقاضیان تا پایان هفته اول بهمن فرصت دارند نسبت به تکمیل و واریز وجه اقدام کنند، افزود: احداث مسکن کارگری ۷۶۰ واحدی با اولویت مکانی نزدیک به شهرک صنعتی مورد تصویب قرار گرفت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up