• شناسه خبر : 47701
  • تاریخ انتشار : 23 بهمن 1399 - 05:35

استاندار اردبیل از لزوم افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل در استان خبر داد.

اکبر بهنامجو

استاندار اردبیل ادامه داد: از جمله صنایع تبدیلی موجود در استان صنایع تبدیلی و فرآورده لبنی است که ۲۸۰ هزار تن تولید شیر داشته و دارای صنایع تبدیلی به طرفیت ۲۷۸ هزار تن است.

وی اظهار کرد: ظرفیت صنایع تبدیلی برای عسل نیز ۱۶ هزار تن بوده که هفت هزار و ۵۰۰ تن عسل تولیدی در استان در صنایع تبدیلی استفاده می‌شود.

وی به نیاز ۴۰۰ هزار تنی سردخانه در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۲ هزار تن سردخانه در حال بهره برداری بوده و سردخانه با ظرفیت ۲۲۴ هزار تن نیز در حال احداث است.

بهنام جو بیان کرد: واحد فرآوری سیب زمینی نیز برای حدود ۴۰۰ هزار تن از ۸۰۰ هزار تن تولید سیب زمینی استان مورد نیاز است که در حال حاضر صنایع تبدیلی برای ۱۸۴ هزار تن در استان وجود داشته و ۱۸۵ هزار تن هم در حال احداث است.

وی احداث واحدهای فرآوری برای تولیدات حوزه شیلات را در استان ضروری دانست و افزود: در استان ۹ هزار و ۵۰۰ تن ماهی تولید می‌شود که صنایع تبدیلی برای سه هزار و ۵۰۰ تن وجود دارد و لازم است برنامه ریزی برای ایجاد صنایع فرآوری برای شش هزار تن انجام شود.

بهنام جو با اشاره به تولید هشت هزار تن بادام زمینی در استان، صنایع تبدیلی موجود برای این محصول را دارای ظرفیت دو و نیم میلیون تن عنوان کرد.

وی گفت: افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی با استفاده از صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب از جمله اقداماتی است که باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به احصا نیازمندی‌های استان در زمینه صنایع ضروری برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: با شناسایی و استخراج این نیازمندی‌ها، سرمایه‌گذاران متقاضی در استان به سمت فعالیت در حوزه‌های مورد نیاز هدایت می‌شوند.

بهنام‌جو افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد صنایع تبدیلی مورد نیاز برای محصولات استان تامین شده و لازم است برای ۱۵ درصد باقی مانده نیز اقدام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up