• شناسه خبر : 47995
  • تاریخ انتشار : 26 بهمن 1399 - 11:50

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: عملیات اجرایی فاز اول رصدخانه دانشگاه محقق به ‌زودی آغاز می ‌شود.

دانشگاه محقق

 

عزیز حبیبی در مراسم امضای تفاهم ‌نامه مشارکت عبدالحسین محمدزاده در ساخت رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه احداث این رصدخانه را محمدزاده خیر اردبیلی متقبل شده است و ۵۰۰ میلیون تومان هم دانشگاه محقق اردبیلی تأمین می ‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول این رصدخانه به‌ زودی آغاز می ‌شود، ادامه داد: سال ۱۳۸۵ برای ایجاد رصدخانه در استان اردبیل صحبت ‌هایی شد که در آن زمان برای ایجاد این رصدخانه اعلام آمادگی کردیم و حتی تلسکوپ هم آن زمان خریداری شد اما با تغییر مدیریت احداث رصدخانه به تأخیر افتاد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: احداث رصدخانه و مکان‌ یابی آن دارای حساسیت ‌هایی است به همین دلیل از پژوهشگران این حوزه برای مکان ‌یابی دعوت کرده‌ ایم و محل احداث رصدخانه مکان ‌یابی شده است و حتی طراحی آن انجام شده و به ‌زودی عملیات اجرایی آغاز می ‌شود.

حبیبی اظهار کرد: عبدالحسین محمدزاده از مدیران جهادی و کارآفرین کشوری بوده و عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی هم هست.

حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: احسان برای انسان ماندگار است و انسان با احسان با خدا و ائمه اطهار معامله می ‌کند.

وی با بیان اینکه محمدزاده با این کار با خدا معامله کرد، افزود: جای رصدخانه در استان اردبیل خالی بود و احداث این رصدخانه صدقه جاریه برای محمدزاده است.

عبدالحسین محمدزاده خیر اردبیلی هم گفت: احداث رصد خامه قدم کوچکی در راه کمک به پژوهشگران و محققان این حوزه است.
وی ابراز امیدواری کرد که این رصدخانه در حوزه آموزش و پژوهش استان مؤثر واقع شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up