• شناسه خبر : 48359
  • تاریخ انتشار : 01 اسفند 1399 - 12:22

فرماندار نمین از فعالیت ۷۰۰ واحد صنعتی در نمین خبر داد.

شهرک صنعتی

 

عاطف ناصری در مراسم افتتاح واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: با درایت امام راحل در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن در رسیدگی به حوزه ساخت و ساز مناطق محروم فعالیت خود را آغاز کرد تا یک روند مناسب و مطلوبی را در ارتقا بهسازی و مقاوم ‌سازی واحدهای مسکونی روستایی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در آن مقطع بخش عظیمی از مردم ایران در مناطق روستایی زندگی می ‌کردند و ضرورت مقاوم ‌سازی، بهسازی و همچنین ساخت واحدهای با دوام بیش از گذشته احساس می ‌شد که بنیاد مسکن در ۴۰ سال اخیر توانسته کارنامه ‌ای موفق در احداث بناهای با دوام در روستاها از خود به یادگار بگذارد.

فرماندار شهرستان نمین گفت: در کنار اجرای طرح‌ های بهسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای مسکونی روستایی، اجرای طرح هادی و بازنگری در این طرح ‌ها نیز در سال ‌های اخیر در مناطق روستایی سبب جلوگیری از مهاجرت شده تا به نوعی روستاییان بتوانند از خدمات عمرانی و زیربنایی استفاده کنند.

ناصری افزود: ما آمادگی داریم تا در شهرک ‌های صنعتی استان با مشوق ‌هایی که برای سرمایه‌ گذاران در نظر گرفته شده و همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ها در خدمت کارآفرینان باشیم تا فرصت اشتغال برای جوانان منطقه به وجود آید.

وی به تنوع شهرک ‌ها و نواحی صنعتی دولتی و بخش خصوصی در نمین اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرستان نمین اعم از شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی فعالیت می ‌کنند و در سال جهش تولید اکثر این واحدها زمینه افزایش تولید و اشتغال را نیز به وجود آوردند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فرمانداری نمین به عنوان یک دستگاه هماهنگ ‌کننده دولتی در خدمت سرمایه ‌گذاران و کارآفرینان است تا بستر فعالیت آنها فراهم آمده و هرگونه موانع از پیش روی این سرمایه ‌گذاران برداشته شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهد راه‌ اندازی این کارخانه به عنوان مجموعه وابسته به بنیاد مسکن هستیم که در حقیقت فرصت اشتغالی را برای جوانان منطقه در کنار تولید انواع محصولات بتن، تیرچه ‌ها، نیوجرسی، دیوارهای پیش ساخته و انواع آجرها به وجود آورده تا به نوعی در امر ساخت و ساز واحدهای روستایی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری به اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می ‌رود واحدهای وابسته به بنیاد مسکن در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل راه ‌اندازی شده و به نوعی فرصت کارآفرینی برای جوانان منطقه به وجود آید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up