• شناسه خبر : 48948
  • تاریخ انتشار : 11 اسفند 1399 - 12:16

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی برف و باران همراه با کاهش محسوس دما از عصر روز دوشنبه وارد استان اردبیل می شود.

 

برف جاده

سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه ‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه ‌های هواشناسی، همچنان تا ظهر فردا جوی پایدار با آسمانی صاف در استان اردبیل تداوم داشته و در این مدت در مناطق مرکزی و شمالی استان وزش باد تند همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می ‌شود.

وی از نفوذ سامانه جدید بارشی از عصر فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: با نفوذ این سامانه پر فشار به منطقه و گذر امواج ناپایدار، در مناطق نوار شرقی و بخش ‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان ضمن وزش باد خزری، آسمانی ابری و مه آلود پیش بینی شده و شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل آغاز بارش ‌های خفیف باران و برف در استان را عصر روز سه شنبه اعلام کرد و گفت: بارندگی ‌های خفیف تا عصر روز سه شنبه در استان اردبیل ادامه داشته و در این مدت هوای سرد توأم با وزش باد پیش بینی می ‌شود.

محمدی تصریح کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری به طور موقت از شدت ناپایداری ‌ها کاسته شده و مجدداً از عصر روز چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه سرد و بارشی، دمای هوا به طور محسوس در استان کاهش می ‌یابد و تا ظهر روز جمعه در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در مناطق جنوبی بارش برف و باران انتظار می ‌رود.

وی با بیان اینکه احتمال مه آلود بودن هوا و یخبندان در جاده‌ های مو اصلاتی استان وجود دارد بیان کرد: از شهروندان تقاضا می ‌شود ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌ های انرژی از هرگونه تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمینه دمای رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: مناطق جنوبی و مرکزی استان همچنان دمای زیر صفر درجه سانتی گراد را تجربه کردند و کمترین میزان دما متعلق به منطقه فیروز آباد و بیشترین دمای ثبت شده در مناطق شمالی استان و شهرستان ‌های گرمی و بیله سوار بوده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up