• شناسه خبر : 49144
  • تاریخ انتشار : 25 دی 1400 - 10:16

کولاک ؛ برف و سرمای شدید در راه است.

برف جاده

هواشناسی استان اردبیل


🌪نقشه های ترازهای میانی و نزدیک به زمین نشانگر روند کاهشی فشار بر فراز‌ فلات ایران هستند که برآیند آن وزش شدید باد در گسترهء گسترده ای از کشورمان طی امروز شنبه است. شدت این پدیده در شمالغرب ؛ نیمهء غربی ؛ سیستان و‌ بلوچستان و خراسانها انتظار میرود.

در آذربایجانها و اردبیل باتوجه‌ به پوشش ضخیم برفی تازه و برودت زیاد تندبادها منجر ‌به ‌کولاک شدید ؛ کاهش دید افقی تا یک متر و اختلال در تردد خواهند شد. در نقاطی از شمالغرب سرعت طوفان تا ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت پیش بینی میشود. در منطقهء اردبیل که دما با توقف بارش سنگین تا منفی ۱۸ سرد شده است طوفان برف حتی در گذرگاههای درونشهری علاوه بر خسارات احتمالی میتواند منجر به اختلال در زندگی ساکنان شود. یک ‌مرکز کم‌فشار ۹۹۰ هکتوپاسکالی از حوالی ظهر شنبه در پهنهء مرکزی گسترهء آبی خزر سبب وقوع طوفان خطرناک برای دریانوردی میشود.

همانگونه که انتظار میرفت آخرین جمعهء دی در پهنهء پهناوری از شمالغرب‌ برف بطور نسبی سنگین بارید و ارتفاع آن در اردبیل به‌ حدود ۳۰ سانتیمتر رسید. باتوقف بارش از شامگاه و نفوذ هوای سرد پشت سیستم دما‌ به شدت روند نزولی‌ یافته و یخبندان سطح گذرگاهها را پوشانده است.

امروز جنوب و تا اندازه ای مرکز اردبیل و آذربایجانها و شمال کردستان برف پراکنده دارند و در دیگر نقاط بارش انتظار نمیرود.
(یکشنبه و‌ دوشنبه) و‌ (چهارشنبه و ‌پنجشنبه) شمالغرب زیر برف و‌ کولاک میرود.

الله اعلم ؛ مسعود ‌وسیله ایردموسی


برف

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up