• شناسه خبر : 49225
  • تاریخ انتشار : 15 اسفند 1399 - 10:33

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توقف بارش از فردا دمای هوای اردبیل به منفی ۱۸ درجه می‌رسد.

برف جاده

 

سیاوش محمدی اظهار داشت: پیرو پیش آگاهی ‌های قبل بارش باران و برف از روز گذشته استان‌ اردبیل و بعضی نقاط این استان بارش برف آغاز شده که شدت آن تا شامگاه جمعه است.

وی افزود: با توقف بارش از ساعات نخست سحرگاه شنبه و‌ صافی نسبی آسمان یخبندان و سرمای چشمگیر بر اردبیل و دیگر ‌نقاط سردسیر شمال غرب حاکم می ‌شود و کمینه برودت در اردبیل تا منفی ۱۸ درجه می ‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: شنبه پرتوهای واپسین روزهای زمستان حدود ‌پنج ‌درجه هوا را گرم می‌ کند و گرمیج ۷۵ کیلومتری در بعضی نقاط منجر به کولاک خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: یکشنبه با ریزش هوای سرد از غرب خزر بر ابر و‌ مه افزوده شده و بارش خفیف باران و در بلندی ‌ها برف آغاز و در دشت اردبیل از ظهر ابری ؛ سرد و گاهی مه آلود می ‌شود. دوشنبه کماکان این وضع با اندکی شدت ادامه می یابد و سه شنبه با نفوذ موج کم دامنه علاوه بر کرانه غرب خزر در اردبیل برف می ‌بارد.

وی افزود: توصیه ما به مردم این است که از خاموش کردن سیستم گرمایشی گلخانه ‌ها برای جلوگیری از انباشت برف و تخریب سازه خودداری کرده، دمای گلخانه ‌ها، دامداری ‌ها و گاوداری ‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند و نسبت به حفاظت از سیستم گرمایشی گلخانه ‌ها، مرغداری ‌ها، گاوداری ‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی اهتمام جدی داشته باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up