• شناسه خبر : 49463
  • تاریخ انتشار : 20 اسفند 1399 - 02:36

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به نیازهای اساسی ایتام و لزوم افزایش سرانه آنها، بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان در خصوص جذب ۲۰ هزار حامی جدید برای ایتام و محسنین اردبیلی، قول مساعد داد.

سپاه

حسین دشتی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس «پویش ایران مهربان» که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: سپاه حضرت عباس(ع) و بسیجیان استان اردبیل همواره حامی ایتام و خانوار بی‌بضاعت جامعه هستند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه دریغ نمی‌کنند.
وی با اعلام اینکه بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در خصوص جذب ۲۰ هزار حامی جدید برای ایتام و محسنین اردبیلی قول مساعد داد، بیان کرد: امیدواریم با همت خیران هیچ یتیمی در استان اردبیل بدون حامی نباشد.
دشتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اساسی در پویش «ایران مهربان» افزایش سرانه ایتام و محسنین است، افزود: همچنان نیازمند کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات فرزندان خانوار تحت حمایت هستیم تا به دلیل فقر و تنگدستی از تحصیل بازنمانند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر از نیروهای نظامی و انتظامی، کارمندان، بازاریان، پزشکان، مهندسان و سایر نیکوکاران به پویش «ایران مهربان» پیوسته‌اند، گفت: با هم‌افزایی و مشارکت هرچه بیشتر خیران در این پویش، شاهد جشن باشکوهی در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود که لبخند و شادکامی را برای ایتام به دنبال خواهد داشت.
وی با اعلام اینکه ۱۹۵۸ یتیم و ۵۳۷۰ محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: خیران با پیوستن به پویش «ایران مهربان» بیش از پیش به کمیته امداد برای هموار کردن مسیر آتیه روشن فرزندان خانوار تحت حمایت کمک می‌کنند.
دشتی با اشاره به اینکه نیکوکاران برای پیوستن به پویش «ایران مهربان» می‌توانند عدد یک(۱) را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ ارسال کنند، افزود: شماره تلفن ۰۴۵۳۳۷۴۶۲۰۰ اداره اکرام کمیته امداد استان اردبیل نیز برای هماهنگی‌های هرچه بیشتر در اختیار خیران قرار دارد.
در ادامه این جلسه، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل با حضور در تهران و محل برگزاری نشست «پویش ایران مهربان» طی سخنانی گفت: در استان اردبیل شاهد همگرایی همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص سپاه و بسیج برای خدمت‌رسانی به ایتام و محرومان هستیم.
وی با اشاره به اینکه با حرکت انقلابی و جهادی مردم حسینی اردبیل بی‌وقفه تلاش داریم تا سرانه ایتام را تا سقف ماهانه یک میلیون تومان افزایش دهیم، بیان کرد: مردم، اصناف، جامعه پزشکان و مهندسان، کارمندان و نیروهای نظامی و انتظامی دست به دست هم داده‌اند تا هیچ یتیمی بدون حامی نباشد.
بهنامجو با بیان اینکه در خصوص مشکلات ایتام و محسنین نباید تنها مسائل مادی را در نظر بگیریم، افزود: با کمک‌های معنوی نیز می‌توان امیدآفرین بود و خوشحالی را تقدیم کودکان نیازمند کرد.
سرهنگ معین‌الدین اسدی، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل هم در این جلسه گفت: سپاه و بسیج در کنار کمیته امداد هستند تا علاوه بر رفع مشکلات نیازمندان، شاهد ارتقای روحیه همیاری و کمک به محرومان باشیم.
وی با بیان اینکه حمایت و اکرام ایتام همواره مورد تأکید و توجه خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) است، افزود: وظیفه داریم به ایتام و کودکان نیازمند استان اردبیل کمک کنیم تا در کنار سایر همنوعان خود بی‌دغدغه و با آرامش خاطر به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست یابند.
شایسته ذکر است: در این جلسه، رئیس بسیج سازندگی، رئیس بسیج ادارات و کارمندان، رئیس بسیج اصناف و بازاریان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل نیز شرکت کرده بودند.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up