• شناسه خبر : 49833
  • تاریخ انتشار : 08 فروردین 1400 - 11:18

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: تکمیل راه آهن اردبیل با تلاش مجری این پروژه و با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سالجاری امکانپذیر است.

راه آهن

داود شایقی اظهار کرد: شنیدن صدای سوت قطار آرزوی دیرینه مردم استان اردبیل است که در دو سال اخیر با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه سعی بر این بوده تا از طریق فاینانس بانک ملی و تزریق اعتبارات ملی راه آهن در ریل تکمیل و راه‌اندازی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ مقرر بود ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل تامین شود که با پیگیری‌های مستمر علاوه بر این بودجه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل تزریق شد که ۱۰۰ درصد تخصیص منابع را در این بخش شاهد بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل به رشد بیش از ۵ برابری اعتبار راه آهن اردبیل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تزریق این اعتبار پیشرفت اجرایی پروژه بسیار مطلوب بوده و ما امروز بازدیدی را به همراه مدیریت شرکت زیرساخت از پروژه راه آهن اردبیل داشتیم که قرار شد با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر این پروژه در سالجاری آماده بهره‌برداری شود.

شایقی به افزایش قیمت‌ها و نوسانات خرید تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در دیداری که دوم فروردین استاندار اردبیل با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتند قرار شد امسال نیز بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل تامین شود به شرط آن که مجری پروژه نیز با قدرت و توانمندی مراحل پایانی پروژه را با قوت به پیش برده و زمینه تکمیل و راه‌اندازی آن را فراهم کند.

وی بیان کرد: هفته آخر اسفندماه سال گذشته در مجموع ۲۴۰ میلیارد تومان برای راه آهن تزریق ۱۰۰ درصدی اعتبار انجام شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل سازمان برنامه و بودجه و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک ملی برای این پروژه تامین شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است تا وام پرداختی از محل بانک ملی را برای راه آهن اردبیل بازپرداخت کند که این هم از کمک‌های ویژه سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل خط ریلی اردبیل – میانه بوده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up