• شناسه خبر : 49914
  • تاریخ انتشار : 12 فروردین 1400 - 11:17

بمناسبت گرامیداشت هفته جوان و با همت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد خلخال جاده خلخال – اردبیل از وجود زباله‌ها پاکسازی شد.

پسماند زباله

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال در آیین برگزاری برنامه مردمی پاکسازی زباله‌های جاده خلخال – اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: این حرکت بسیار خوب مردمی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته جوان امسال است که با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان به صورت مطلوب اجرا و مسیر راه از ابتدای وردی شهر تا بالای تپه مشرف به خلخال از وجود زباله‌ها پاکسازی شد.

سیدناصر میرمرسلی با اشاره به اهمیت جاده خلخال – اردبیل ، سرچم و هشجین و عبور این مسیرها از مناطق جنگلی و مرتعی با چشم‌اندازهای زیبا و بکر اظهارکرد: همه ساله شاهد افزایش مسافرت‌های خانوادگی و تورهای مسافرتی به منطقه هستیم که یکی از پیامدهای آن رهاسازی حجم زیادی زباله در حاشیه این جاده‌های زیبا است.

او گفت: پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در حاشیه این جاده با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و اوج مسافرت‌های تعطیلات نوروزی و ورود انبوه گردشگران به منطقه و نیز با توجه به مشرف بودن تپه‌های محل عبور جاده به شهر و حرکت و پراکندگی زباله‌ها با وزش باد به سمت مناطق مسکونی خلخال ضرورت داشت.

او بیان کرد: با اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست علاوه بر فرهنگ‌سازی زیست محیطی ، مسیری به طول چند کیلومتر از وجود انواع زباله‌های رها شده اعم از کیسه‌ها و بطری‌های پلاستیکی پاکسازی شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال بیان کرد: برای جلوگیری از ادامه آلودگی‌های زیست محیطی در این مسیر لازم است که تبلیغات پیرامونی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال با نصب تابلوهای هشداردهنده صورت بگیرد.

مهدی کسایی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز در این مراسم گفت: با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در مسیرهای پرتردد این شهرستان بویژه راه‌های مشترک خلخال به استان گیلان هماهنگی‌های لازم برای هدف‌گذاری ، مسئولیت‌دهی و آگاه‌سازی مسئولان غذاخوری‌ها و ساکنان منطقه و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در راستای مدیریت پسماند جاده‌های مشترک با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش انجام شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up