• شناسه خبر : 50269
  • تاریخ انتشار : 20 فروردین 1400 - 02:38

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: در سال‌های اخیر به تناسب نرخ تورم و افزایش هزینه‌های جانبی کرایه اعمال شده واقعی نبوده اما قبل از اعلام نرخ جدید هیچ کس حق دریافت کرایه مازاد را ندارد.

تاکسی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: نرخ جدید تاکسی برای سال ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده و در روزهای آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قشلاقی در نشست هیئت مدیره سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل اظهار کرد: پیشنهاد خود را به شورای سازمان و همچنین شهرداری اعلام کردیم که با تأیید آنها در قالب لایحه به شورای شهر اعلام خواهد شد تا بعد از بررسی و تأیید نهایی، کرایه جدید تاکسی در شهر اردبیل اعلام شود.

وی تصریح کرد: هنوز در هیچ یک از شهرهای بزرگ کشور نرخ جدید تاکسی درون شهری و سایر وسائط نقلیه عمومی اعلام نشده و ما منتظر تأیید شورای شهر و مسئولان شهرستان هستیم تا با در نظر گرفتن شرایط موجود نرخ جدید را اعلام کنیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل به گمانه‌زنی‌ها برای افزایش بیش از ۳۰ درصدی کرایه‌ها اشاره کرد و گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست ولی به تناسب شرایط درآمدی مردم و تورمی که در جامعه وجود دارد، نرخ‌ها اعلام خواهد شد که قطعا رضایت هموطنان و رانندگان را به دنبال خواهد داشت.

قشلاقی افزود: هر چند رانندگان مدعی هستند که در سال‌های اخیر به تناسب نرخ تورم و افزایش هزینه‌های جانبی کرایه اعمال شده واقعی نبوده اما قبل از اعلام نرخ جدید هیچ کس حق دریافت کرایه مازاد را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در قالب بنرها و پوسترهایی در سطح شهر اعلام کردیم که اخذ کرایه خودسرانه از سوی برخی از رانندگان غیرقانونی بوده و هموطنان باید با پرداخت نرخ سال قبل تردد روزانه خود را انجام دهند و افزایش کرایه از سوی رانندگان تخلف محسوب می‌شود.

قشلاقی اضافه کرد: در صورت دریافت گزارش تخلف از رانندگان با آنها برخورد خواهیم کرد و اجازه افزایش خودسرانه را در این زمینه نخواهیم داد.

وی بیان کرد: با همکاری شهرداری اردبیل در تلاش هستیم تا سیستم پرداخت الکترونیک را هم برای تاکسی و هم اتوبوس‌ها به شکل نوین و مدرن راه‌اندازی کنیم که در این زمینه با توجه به شرایط کرونایی مصمم به اجرای طرح در نیمه اول سال هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا با پرداخت آنلاین و الکترونیکی به بهبود شرایط رضایتمندی مسافران و رانندگان کمک کنیم.

تاکسی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up