• شناسه خبر : 50699
  • تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1400 - 06:40

استاندار اردبیل گفت: گام مثبت در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان برداشته شده که در این راستا گلخانه سامیان احیا می‌شود.

 

گلخانه

 

اکبر بهنام‌جو در بازدید از شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل اظهار داشت: گام مثبت در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان برداشته شده که یکی از این واحدها، مجموعه شهرک گلخانه‌ای سامیان اردبیل بود که سالیان سال به حالت راکد درآمده و ساخت‌وسازی در آن انجام نگرفته بود.

وی از لزوم برطرف‌سازی مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل با هدف اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: این مجموعه دارای زمینی به متراژ ۲۲ هکتار متشکل از ۳۳ قطعه ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ متری است که با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم فاز اول این مجموعه در زمینی به متراژ ۶ هزار متر آماده شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: روند توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان را بسیار مطلوب است و توسعه شهرک گلخانه‌ای کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های ایجاد اشتغال و تولید است که در صورت اهمیت به این موارد در استان می‌توان آینده روشنی را برای استان ترسیم کرد.

بهنام‌جو تصریح کرد: با راه اندازی این واحدهای گلخانه‌ای پیش بینی می‌شود تا پایان امسال برای تعداد ۲۰ هزار نفر به صورت پایدار اشتغال ایجاد شده و به میزان ۷۵۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، فلفل و خیار افزوده شود.

وی با بیان اینکه گام‌های بسیار خوبی در راستای فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در سطح استان اردبیل برداشته شده، افزود: اهمیت به توسعه اشتغال و اقتصاد در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه در تلاش هستیم اشتغال‌زایی در استان را رقم بزنیم.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up