• شناسه خبر : 50971
  • تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400 - 11:08

محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که ویژگی‌های نوری و سرطان زایی ماده پسورالن که در مرکبات یافت می‌شود، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست، به ویژه در افراد با پوست روشن را افزایش دهد.

پرتقال

دکتر اندرو آر. مارلی، نویسنده اصلی تحقیق می‌گوید: “پسورالن با خاصیت حساسیت به نور و سرطان زایی شناخته شده است که در محصولات مرکبات به وفور یافت می‌شود.

این واقعیت باعث تحریک مطالعاتی شده است که آیا مصرف زیاد مرکبات با خطر ایجاد سرطان پوست به دلیل کارسینومای حساسیت به نور ارتباط دارد یا خیر؟

او افزود: این تحقیق نشان دهنده افزایش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پوست در ارتباط با افزایش مصرف مرکبات است. این یافته‌ها می‌تواند رهنمود‌هایی برای قرار گرفتن در معرض آفتاب و نحوه درمان مشاوره با بیمارانی باشد که از قبل در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند. ”

این تحقیق نشان داده کسانی که بیش از یک وعده پرتقال در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که آن را مصرف نمی‌کنند ۷۹ ٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند و کسانی که بیش از یک وعده آب پرتقال می‌نوشند ۵۴ ٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

اولگ سربریانسکی، پزشک اصلی کلینیک پزشکی تخصصی روسیه، در مورد این موضع اظهار نظر و تصریح کرد: این تنها یک فرض باقی مانده است، زیرا هنوز به طور دقیق مطالعه نشده است. چنین نظراتی مرتباً اظهار می‌شوند، اما باید فقط به واقعیت‌های اثبات شده اعتقاد داشته باشید.

سربریانسکی تاکید کرد که عامل واقعی در بروز سرطان پوست اشعه ماورا بنفش است. اگر تومور‌هایی در بدن پیدا کردید، باید فوراً با یک پزشک مشورت کنید.
روزپلاس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up