• شناسه خبر : 51234
  • تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1400 - 01:38

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از تدوین و بازنگری ۱۰۰ استاندارد ملی در اردبیل خبر داد.

 

هاشم علایی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: ۱۹ استاندارد ملی در سال۹۹ توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی گفت: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها بطور مداوم انجام می گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال۹۹، بازنگری ۶۰ استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته با انجام ۸۱ مورد بازنگری شاهد تحقق ۱۳۵ درصدی در این زمینه می باشیم.

علایی افزود استانداردهای تدوین شده در زمینه های چوب و فراورده های چوبی، خوراک و فراورده های کشاورزی، گردشگری و خدمات، فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت، محیط زیست و نانو انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می باشد خاطر نشان کرد اغلب بازنگری های انجام شده در زمینه های شیمیایی،صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.

علایی در ادامه گفت: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد استان اردبیل نیز با ایجاد و فعالسازی یک کمیته فنی متناظر در سال گذشته، در تدوین استانداردهای بین المللیTC29/SC8 مشارکت فعال و موثر داشته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up