• شناسه خبر : 51565
  • تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1400 - 12:57

استاندار اردبیل از شناسایی ۷۴ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت و معدن و ۹۶ واحد تولیدی در بخش کشاورزی برای فعال‌سازی در سال جاری خبر داد.

اکبر بهنامجو

اکبر بهنامجو در جلسه برنامه‌ریزی برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال استان گفت: در سال گذشته، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۵۹ واحد غیرفعال و نیمه فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۴۶ طرح در بخش کشاورزی ،دام طیور و صنایع تبدیلی با تامین نقدینگی و مواد اولیه به چرخه تولید برگشتند.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای راکد در شهرستان‌های مختلف احصا شده و اقدامات لازم بر رفع این مشکلات و ورود به چرخه تولید انجام می‌شود، افزود: در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال انجام گرفته و در سال جاری این برنامه‌ها با قوت ادامه می‌یابد.

وی از برنامه‌ریزی برای فعال کردن نمایشگاه مجازی برای انعکاس فعالیت‌های انجام گرفته در این راستا خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که شامل تمامی شهرستان‌ها است، فعالیت‌های در حال انجام نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال از جمله مشکلات بانکی و یا دیگر مشکلات سرمایه گذاری شناسایی و هماهنگی‌های لازم با بانک ها برای فعال سازی انجام می شود.

بهنام جو افزود: در صورتی که سرمایه گذار واحد راکد و با نیمه فعال به دلایلی از جمله مالی و یا کم رونق بودن تولید نسبت به ادامه تولید اقدام نکند، واحد تولیدی به سرمایه‌گذار دیگر با خط تولید متفاوت معرفی و واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: با ایجاد هماهنگی و تشکیل کمیته‌های تخصصی مقرر شد به صورت روزانه و با بررسی مسائل و مشکلات و حل آنها این واحدها به چرخه تولید باز گردند.

بهنامجو اضافه کرد: در این راستا به صورت منظم در شهرستانها جلسات ستاد تسهیل با دستور کار فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up