• شناسه خبر : 51764
  • تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400 - 03:41

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: قانون مالیات مستقیم ‏مربوط به ۵۰ سال پیش است و باید بازنگری شود.

پیشخوان بانک

بهروز پورسلیمان اظهار کرد: با سختگیری امور مالیاتی در سطح ملی و استانی فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و حتی صادراتی با توقف و خللی روبه رو بوده که امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس قانون قدیمی مالیات مستقیم بازنگری و اصلاح شود.

وی به موانع ساختاری در مسیر توسعه استان و بن بست شکل گرفته در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: ما وضعیت نامساعدی را در محیط کسب و کار شاهد بودیم و وجود ساختار فسادآمیز و غیررقابتی به دامنه این مشکلات افزوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل عدم هدایت منابع مالی را به سمت تولید یکی دیگر از مشکلات و نارسایی ها برشمرد و تصریح کرد: در کنار تورم، آنچه که بخش تولید را رنج می دهد ناکارآمدی مدیران اجرایی در تصویب قوانین تسهیل گر مالیات، بیمه و گمرکی است که می تواند تا حد زیادی موانع و مشکلات را از سر و روی تولیدکنندگان بردارد.

پورسلیمان به صدور بخشنامه های متناقض به عنوان مشکل دیگر صاحبان تولید اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و تنها در بخش صادرات ۱۵۰ بخشنامه از سوی گمرک به شکل متناقص صادر شده که نه تنها دردی را دوا نکرده بلکه بر دامنه مشکلات و تسهیل امور افزوده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up