• شناسه خبر : 51801
  • تاریخ انتشار : 02 خرداد 1400 - 04:15

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در مسیر راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل دو اصل برندینگ و صادرات‌محوری باید اساس و محور قرار گیرد.

صادرات و واردات کالا

حسین وثوقی اظهار کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نظام و دولت بهترین هدیه را با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی به اهالی استان اردبیل داد تا با تدبیری مناسب این لایحه به سرانجام برسد.

وی به گردش کار منطقه آزاد و طرح موضوع در سفر اول رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در پی تحقق خواسته مردم در سال ۹۳ تلاش شد تا لایحه منطقه آزاد اردبیل با ویژگی‌های مرزی بودن و همجواری با کشورهای آسیای میانه مورد توجه قرار گیرد که در گام اول الحاق به منطقه آزاد ارس مطرح اما دولت در سال ۹۵ لایحه راه‌اندازی هشت منطقه آزاد را به مجلس ارسال کرد که اردبیل نیز در زمره آنها بوده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بعد از پروسه متعدد در مجلس برای تصویب این لایحه و در نهایت مخالفت نمایندگان مجلس نهم، در مجلس دهم لایحه مورد بررسی و نظر کارشناسی قرار گرفت تا بعد از تصویب در مجلس با مخالفت شورای نگهبان روبه‌رو شود.

وثوقی افزود: در این کشمکش مجلس و شورای نگهبان لایحه با اصرار نمایندگان سابق به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد و مجمع تشخیص مصلحت نیز در هفته‌های گذشته بعد از سال‌ها چشم‌اندازی مردم استان، ‌ این لایحه را بدون تعیین محدوده تصویب کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up