• شناسه خبر : 51969
  • تاریخ انتشار : 05 خرداد 1400 - 11:41

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و امام جمعه شهرستان مشگین شهر، تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر برگزار گردید.

تودیع و معارفه

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در این مراسم گفت: فرهنگ ما فرهنگی وارداتی نیست بلکه ریشه در تاریخ غنی دارد که هویت ملت ما را شکل داده است و اکنون ایران اسلامی با هویت فرهنگی در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی در جامعه افزود: فرهنگ عمومی مجموعه ای از گرایش ها و باورها و رفتارهای یک جامعه است که مسیر رشد و توسعه جامعه را براساس آن میتوان مشاهده نمود.

بحرالعلومی بیان کرد: اهمیت فرهنگ عمومی به حدی است که شورایی منظم و منسجم در سطح کشور، استانها و همچنین شهرستانها به نام شورای فرهنگ عمومی شکل گرفته است که رسالت شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکارهای عملی توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه را برعهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی براساس فرهنگ عاشورایی به پیروزی رسیده است و استان اردبیل نیز به ولایتمداری و حسینیت مشهور است که در این راستا، فرهنگ عمومی جامعه ما باید براساس ارزش های عاشورایی و ولایتمداری تعریف گردد.

حجت الاسلام باوقار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر نیز در این مراسم گفت: مسئله فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری از اساسی ترین مسائل جامعه است و فرهنگ، اقتصاد و علم بعنوان سه نیاز ضروری جامعه می باشد.

وی افزود: هرچقدر بر روی مسائل فرهنگی جامعه سرمایه گذاری گردد باز کم است و در تمامی مسائل باید فرهنگ در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتقاء یک جامعه با توجه و اهمیت قرار دادن مسائل فرهنگی مهیا میگردد و غافل شدن از مسائل فرهنگی، آسیب های جبران ناپذیری دارد.

در این مراسم از زحمات محمد رستمی بعنوان رئیس قبلی تقدیر و تشکر و محمد جعفری بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر معرفی گردید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up