• شناسه خبر : 52177
  • تاریخ انتشار : 09 خرداد 1400 - 03:56

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۳۱۶ میلیارد تومان خسارت به زارعین گندم پرداخت شده که از این میزان پرداختی خسارت سهم استان ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

گندم کشاورز

خلیل نیکشاد اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی اردبیل به کشورهای مختلف به عنوان رویکرد اصلی است که در این مجموعه‌ها بیش از ۵۰۰ نفر روزانه مشغول هستند که این خود می‌تواند ظرفیت عظیم در تولید محصولات با ارزش باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با پوشش ۱۹۲ هزار هکتار اراضی حاصلخیز و با اولویت گندم رتبه نخست کشوری را در پوشش بیمه‌ای محصولات استراتژیک به دست آورد در حالی که در سال‌های گذشته این جایگاه همیشه دو رقمی بوده است.

وی به پرداخت ۳۱۶ میلیارد تومان خسارت به زارعین گندم خبر داد و تصریح کرد: از این میزان پرداختی خسارت سهم استان اردبیل ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان مابقی این رقم مربوط به ۳۰ استان دیگر کشور است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این پرداخت خسارت از طریق بیمه‌ها مربوط به زارعین استان اردبیل با پوشش بیمه‌ای مناسب بوده است.

نیکشاد افزود: ضرورت دارد ما از یک برنامه تحول آفرین با اندیشه برتر در حوزه کشاورزی استقبال کنیم تا شرایط خوبی را در تولید و عرضه محصولات کشاورزی به نظاره بنشینیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up