• شناسه خبر : 52216
  • تاریخ انتشار : 10 خرداد 1400 - 09:01

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۹ پروژه راهداری به طول ۵۲ کیلومتر در استان اردبیل در حال انجام است.

کلیم‌الله وثوقی اظهار کرد: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه ۱۴۰۰ برای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در نظر گرفته شده تا توسعه راه‌های روستایی و آسفالت آنها را شاهد باشیم.

وی از آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت با تأمین قیر مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: در ۱۰ روز آینده کارخانه‌های آسفالت در این استان فعالیت خواهند کرد تا با تولید آسفالت کیفی‌تر عملیات روکش آسفالت، تعمیر و بهسازی را در مسیرهای مختلف شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به آسفالت دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: عمر برخی از این محورها بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در جهت تعمیر و روکش آسفالت این مسیرها به رغم محدودیت منابع مالی تلاشی جدی انجام می‌شود تا ما بتوانیم رضایت روستاییان را فراهم کنیم.

وثوقی افزود: در برخی از روستاها به رغم جمعیت بالای ۵۰ خانوار تاکنون آسفالت‌ریزی انجام نشده که در این زمینه نیز دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد با بیشترین روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در اولویت اصلی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار آسفالت، تعمیر و بهسازی باید نگهداری از آنها نیز به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه خود روستاییان نیز اصلی‌ترین نقش را دارند.

وثوقی از همکاری خوب فرمانداران در تأمین اعتبار مورد نیاز در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در بودجه توزیعی ۱۴۰۰ نیز بیشترین توجه به حوزه راه‌ها به ویژه راه‌های روستایی باشد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی انجام شده در قالب طرح ابرار سعی بر این بوده تا ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در اولویت بهسازی، تعمیر و روکش آسفالت قرار گیرد که در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی به انجام رسیده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up