• شناسه خبر : 52639
  • تاریخ انتشار : 19 خرداد 1400 - 01:18

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی احداث سرمحیط بانی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر آغاز شد.

محیط بان

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با اولین روز از هفته‌ی محیط زیست و با حضور مقامات استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی احداث سرمحیط بانی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر آغاز شد.

او با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هدف اصلی سازمان تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی است که حیات اجتماعی رو به رشدی را برای نسل امروز و نسل‌های بعد متصور شده است که نشان دهنده‌ی دیدگاه توسعه‌ای و حمایتی مجموعه حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: فقر، بیکاری و گرسنگی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که ما در پی توسعه‌ی تولید و اشتغال در چارچوب قوانین و مقررات هستیم.

شهند اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با وسعت ۳۰ هزار هکتاری خود از تنوع زیستی بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با احداث سرمحیط بانی در منطقه بیش از گذشته از این موهبت الهی حراست کنیم.

فرماندار شهرستان کوثر نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت محیط بانان و مجموعه حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در موضوع حفاظت از محیط زیست وجود دارد و همراهی همیاران و دوستداران محیط زیست در این شهرستان نیز به صیانت بیشتر از طبیعت منجر شده است.

کنعانی افزود: اگر آموزش و فرهنگسازی در این حوزه را جدی بگیریم و به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی باشیم شاهد موفقیت‌های بیشتری در حفاظت از محیط زیست خواهیم بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up