• شناسه خبر : 52694
  • تاریخ انتشار : 20 خرداد 1400 - 04:46

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی و معرفی ۱۴ واحد آلاینده صنعتی به مراجع قضایی خبر داد.

سعید شهند اظهار کرد: بدون اغماض و کوتاهی واحدهای آلاینده و پرخطر را که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و مابقی کار بر عهده دادگستری استان اردبیل است تا با متخلفان برخورد و نسبت به تعطیلی واحدها و پلمب آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در چندین مورد برخورد جدی با متخلفان در این حوزه انجام شده ولی همچنان پرونده برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی که به آلایندگی محیط زیست کمک می‌کنند، مفتوح و باز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مشکل شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و ورود فاضلاب اکثر واحدها به محیط پیرامونی شهرک اشاره کرد و گفت: به دنبال گزارش‌های متعدد و گله‌مندی اهالی این منطقه، اداره کل محیط زیست با تذکر و تشکیل پرونده از واحدهای متخلف در این شهرک شکایت رسمی به مراجع قضایی برده و در چندین مورد نیز سازمان بازرسی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

شهند افزود: متأسفانه به دلیل طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها احکام صادر شده چندان قدرت بازدارندگی ندارد و از همین رو انتظار داریم مراجع قضایی با شدت و قوت بیشتر با متخلفان واحدهای آلاینده صنعتی برخورد کرده و اجازه ندهند بیش از این حق و حقوق مردم نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر پرونده‌ای برای مسئولان شهرک صنعتی شماره دو اردبیل تشکیل و در دادگاه در حال رسیدگی است ولی با قول مساعدی که استاندار اردبیل و سایر مسئولان دادند، امیدواریم تا پایان شهریورماه مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به بهره‌برداری برسد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up