• شناسه خبر : 53211
  • تاریخ انتشار : 03 تیر 1400 - 02:26

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت:این شهرستان از مناطق برتر استان اردبیل در اجرای طرح پایش اسمی بی‌سوادان است و در راستای اجرای این طرح ۸۰۰ نفر از بی‌سوادان شهرستان شناسایی شدند.

سواد

رضا محندی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی خلخال افزود:نتیجه کار گروهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا شناسایی ۸۰۰ نفر از بی‌سودان در سطح شهر خلخال و روستاهای سه بخش مرکزی ،شاهرود خورش رستم است.

وی با بیان اینکه تعدادی از بی‌سودان شناسایی شده خلخال افراد مهاجرت کرده از سایر استان‌های کشور به این منطقه هستند اظهار کرد:اقدام بعدی برای زیر پوشش قرار دادن افراد ۱۰ الی ۴۹ ساله بی‌سواد در زیر چتر نهضت سودآموزی در بین افراد شناسایی شده است.

محمدی بیان داشت: اجرای موفق این طرح در خلخال با همکاری اداره ثبت احوال این شهرستان صورت گرفته و از مجموع بیش از ۳۰۰ نفر از بی‌سوادان شناسایی شده از طریق اجرای طرح پالایش اسمی سال گذشته ۴۳ نفر به کلاس‌های نهضت سوادآموزی هدایت شده و در حال تحصیل هستند.

مدیر آموزش وپرورش خلخال اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور ۹۴/۶ درصد جمعیت شهرستان خلخال باسواد هستند و با توجه به تلاش های صورت گرفته از سال ۹۵ تا به امروز و شرکت صدها نفر از بی‌سوادان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی با انجام سرشماری جدید و بروز رسانی آمار این رقم جمعیت باسواد خلخال بیش از آمار اعلام شده قبلی خواهدشد .

محمدی با بیان اینکه در اجرای پالایش اسمی افراد ، بی‌سوادان مناطق مختلف این شهرستان با تشکیل کارگروه ویژه‌ای به صورت اسمی شناسایی شده و زیرپوشش کلاس‌های نضت سوادآموزی قرار می‌گیرند، گفت: این کارگروه با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش و با مسئولیت فرمانداران و بخشداران تابعه تشکیل شده و در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی از جامعه فعالیت می‌کنند.

او شناسایی و جذب بی‌سوادان ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی سامانه سوادآموزی را یکی از برنامه‌های مهم سال جاری معاونت نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، مقرر شده که به منظور تسهیل در فرایند شناسایی بی‌سوادان ، دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پشتیبانی با آموزش و پرورش همکاری کنند که در این زمینه نیز همکاری لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا در خلخال با نهضت سوادآموزی انجام می‌شود.

فریدون بابایی فرماندار خلخال و رئیس شورای نهضت سوادآموزی این شهرستان نیز با تاکید بر اجرای کامل طرح پالایش اسمی بی‌سوادان منطقه اظهارکرد: ایجاد اطمینان و اعتمادسازی در بین بی‌سوادان ، استفاده از ظرفیت دهیاران ،بخشداران ،خانه‌های بهداشت و بکارگیری از ظرفیت افراد صاحب‌نام می‌تواند در موفقیت این طرح موثر واقع شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up