• شناسه خبر : 53695
  • تاریخ انتشار : 16 تیر 1400 - 01:42

استاندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر ظرفیت انبارها و سردخانه‌های استاندارد و خودکار اردبیل به بیش از ۱۲۰ هزار تن رسیده بود و در اوایل امسال نیز ۳۵ هزار تن به این ظرفیت افزوده شد.

 

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنام‌جو در جریان بازدید از انبار فنی و سردخانه احداثی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر ظرفیت انبارها و سردخانه‌های استاندارد و خودکار اردبیل به بیش از ۱۲۰ هزار تن رسیده بود و در اوایل امسال نیز ۳۵ هزار تن به این ظرفیت افزوده شد.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت شده تا بتوانند طرح‌های توسعه خود را در این بخش به سرانجام برسانند.

استاندار اردبیل گفت: در مجموع امسال ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های فنی و انبارهای استاندارد افزوده می‌شود تا در زمان برداشت محصولاتی همچون سیب‌زمینی با مشکل نگهداری، صادرات و فرآوری آن روبه‌رو نشویم.

بهنام‌جو افزود: در کنار افزایش دو برابری ظرفیت انبارها و سردخانه‌های مکانیزه در سال‌های اخیر، سعی شده تا با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز رونق پیدا کند که در این زمینه توجهی جدی به فرآوری سیب‌زمینی و عرضه محصولات متنوع به بازار به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رویکرد ما جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی و محصولات باغی است و در این زمینه طرح‌های توسعه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

بهنام‌جو با قدردانی از حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در توجهی جدی به این حوزه به عنوان یاریگران تولیدکنندگان واقعی محصولات زراعی و باغی اضافه کرد: نباید سود به دست آمده از این فرآوری محصولات به جیب عده‌ای دلال و واسطه‌گر برود در حالی که با راه‌اندازی این کارخانه‌ها کشاورز و باغدار به صورت مستقیم محصولات خود را به این صنایع عرضه کرده و در مقابل آن ارزش افزوده نصیب این تولیدکنندگان پرتلاش می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاش بر این است تا موانع از پیش روی تولید برداشته شده و به نوعی زمینه برای تقویت نظام اقتصادی با ارزش افزوده بیشتر و صادرات محور نیز فراهم آید./انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up