• شناسه خبر : 54008
  • تاریخ انتشار : 22 تیر 1400 - 02:06

استاندار اردبیل گفت: از کسبه‌های اماکن سرپوشیده برای ادامه فعالیت‌های خود تعهد کتبی برای رعایت ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی گرفته می‌شود.

اکبر بهنام جو

اکبر بهنامجو صبح امروز در بازدید از بازارهای سرپوشیده اردبیل در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر به خاطر طغیان مجدد ویروس کرونا در استان اردبیل و برگشت به وضعیت قرمز مجبور هستیم محدودیت‌ها را طبق شرایط استان اعمال کنیم.

وی بیان کرد: رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است و در صورتی از فعالیت کاسبان سرپوشیده جلوگیری نمی‌شود که نسبت به رعایت موازین بهداشتی جامه عمل پوشانده شود و به همین منظور تعهد کتبی از فعالان و کسبه‌های سرپوشیده اخذ می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: هیچ اغماض و کوتاهی با متخلفان و کم‌کاران در این زمینه وجود ندارد، چرا که هر گونه سستی در این زمینه تبعات منفی جانی و مالی به دنبال خواهد داشت و سبب رشد و گسترش این ویروس منحوس در استان خواهد شد.

بهنامجو تصریح کرد: تعداد بستری‌ها در استان اردبیل در حال افزایش است و به همین منظور انتظار داریم عموم مردم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از دورهمی‌ها اهتمام بورزند و کوتاهی و غفلت در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار کرد: از هفته آینده برگزاری مراسمات عروسی و دورهمی در تالارها و منزل‌ها ممنوع بوده و فعالیت رستوران‌ها نیز به صورت بیرون‌بر خواهد بود و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بایستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به عمل به وظایف خود ورود جدی داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: مراسمات مذهبی آیین محرم و صفر نیز در ایام کرونایی در فضای باز برگزار می‌شود و نظارت‌های لازم برای رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up