• شناسه خبر : 54242
  • تاریخ انتشار : 26 تیر 1400 - 08:43

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب گفت: مرزبانان با مقاومت در برابر سختی‌ها الگویی از صبر و استقامت هستند.

 

سرباز مرزبانی

 

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در بازدید از ایستگاه مرزی رادار بیله سوار-گرمی با بیان اینکه خوشبختانه مرز های شمال غرب کشور جزو امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مرزبانان با حراست بی وقفه از مرزها و با مقاومت در برابر سختی‌ها الگویی از صبر و استقامت هستند.

وی افزود: مرزبانان نقش مهم و تاثیرگذار در تولید امنیت پایدار و توسعه اقتصادی کشور دارند، درحالیکه اکثر جامعه امروز درگیر ویروس کرونا و مهار آن هستند، مرزبانان غیور کشورمان در صفرترین نقطه مرزی و بدترین شرایط آب و هوایی محکم و استوار ایستاده‌اند تا امنیت، آسایش وآرامش را برای مردم فراهم کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و جان، مال و ناموس مردم را ماموریت ذاتی ارتشیان دانست و بیان کرد:ارتش در حوزه ماموریت ذاتی خود بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه رزمایش کمک‌های مومنانه و امدادرسانی در سیل، زلزله و حوادث طبیعی مثل رحماء بینهم عمل می‌کنند.

عظیمی ضمن گرامیداشت یادوخاطره تمامی شهیدان به ویژه شهدای مرزبان، تصریح کرد:شهدا مایه افتخار و گنجینه ای گرانقدر و فناناپذیری برای حافظان حریم مرز و بوم کشورمان هستند و یاد شهدا موجب ایجاد اعتماد و قوت دل برای ادامه حفاظت و حراست از مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه امروز مرزهای کشور توسط سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته بومی تا ۱۰۰ ها کیلومترآن طرف مرز ها رصد می‌شود، افزود: این امنیت به خاطر تلاش شبانه‌روزی پرسنل پدافند هوایی در پنج استان شمال‌غرب کشور است که به دقت تمام تحرکات هوایی را کنترل می‌کنند و این نیروها قهرمان نقش مهم و تاثیرگذار در تولید امنیت پایدار و توسعه اقتصادی کشور دارند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up