• شناسه خبر : 54271
  • تاریخ انتشار : 27 تیر 1400 - 01:28

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از انجام ۵۱ هزار و ۶۳۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سه ماهه اول سال‌جاری در سطح استان خبر داد.

 

رامین صادقی در خصوص تعداد بازرسی های انجام شده در سطح استان اردبیل عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری، با همت ۱۶۹ گشت مشترک با سایر دستگاه های اجرایی استان از قبیل فرمانداری، اداره کل تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو ۵۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: با توجه به اجرای طرح های نظارتی ویژه، اولویت بازرسی های انجام شده بر روی انواع کالاهای اساسی و مایحتاج مردم بوده است.

وی گفت: در این مدت تعداد ۷۲۴ مورد شکایت مردمی به صورت حضوری و یا از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ توسط اداره مشارکت های مردمی سازمان دریافت شده که از این تعداد، ۱۵۶ مورد متخلف، ۲۵۴ مورد غیر متخلف و ۳۱۶ مورد نیز به دلیل اخذ نظریه کارشناسی در دست بررسی است.

صادقی در خصوص ۲ هزار و ۱۳ مورد تخلف صنفی کشف شده گفت: تعداد یک هزار و ۸۹۰ پرونده تخلفات با عناوین مختلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجباری، احتکار، عرضه خارج از شبکه و … به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده که پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی،  جهت رسیدگی و صدور حکم، به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up