• شناسه خبر : 54295
  • تاریخ انتشار : 27 تیر 1400 - 08:54

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به نزدیکی عید قربان طرح تشدید نظارت بهداشتی در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

گوشت گوسفند

 

بهلول تکلوی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش طرح تشدید نظارت بهداشتی در استان اردبیل اظهار داشت: تلاش و جدیت بر این است تا با تشدید نظارت‌ها فراورده‌های خام دامی مورد نیاز مردم به شکلی بهداشتی به دست آنها برسد.

وی با بیان اینکه در عید قربان ۳۶ اکیپ نظارتی و تخصصی دامپزشکی آماده ارائه خدمات هستند، گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در میادین اصلی تمامی شهرستانهای استان در عید قربان و یا ضمن مراجعه به اداره دامپزشکی و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل به صورت رایگان از سلامت دام و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده‌های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می‌یابد از عموم مردم درخواست می‌شود از خرید گوشت قرمز فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده و گوشت مرغ با قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه و در خرید این محصولات به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی توجه کنند.

تکلوی تصریح کرد: دام‌هایی که برای ذبح در سطح استان جابجا می شوند باید مجوز بهداشتی مبدا را اخذ و پلاک کوبی شده باشد در غیر اینصورت دامپزشکی از جابجایی دام بدون هویت ممانعت بعمل خواهد آورد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای اعلام شکایت و گزارشهای خود در مرکز استان شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۳۳۳۹۴۸۰۰ اداره کل دامپزشکی استان و در شهرستان‌ها با ادارات دامپزشکی شهرستانها تماس گرفته و مراتب را اعلام کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up