• شناسه خبر : 54366
  • تاریخ انتشار : 29 تیر 1400 - 01:55

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری شهرک های کشاورزی کشور گفت: ۳۲۵ میلیارد تومان منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

گلخانه

سید جمال سجادی‌پور صبح امروز در بازدید از گلخانه‌های شمال استان اردبیل اظهار داشت: ۲۳ هزار هکتار اراضی حاصل‌خیز در کشور به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته که از این میزان ۱۵ هزار هکتار در هشت سال دولت اجرایی شده تا به ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای افزوده شود.

وی استان اردبیل را استانی پیشگام در توسعه مجموعه‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های فعال در این بخش یاد کرد و گفت: آینده خوبی را برای این استان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات متنوع متصور هستیم و امیدواریم ظرفیت تولید در آینده به بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تن در دشت مغان برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران تصریح کرد: در استان اردبیل شاهد بهره‌برداری از ۳۷ طرح گلخانه‌ای در سطح ۹۶ هکتار با ظرفیت تولید ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن بودیم که در سال‌های آینده این ظرفیت قابل افزایش خواهد بود.

وی اشتغال ایجاد شده در این بخش را بیش از یک‌هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع یک‌هزار ۶۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در سطح استان در حال اجراست که یک‌هزار هکتار آن در مرحله و با تأمین زیرساخت‌ها مراحل اجرایی را سپری می‌کنند.

سجادی‌پور بیان کرد: در ۵۵۰ هکتار از این مجموعه‌های گلخانه‌ای که با همکاری سرمایه‌گذاران طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود، تولید محصولات متنوع سبزی و صیفی را شاهد هستیم به گونه‌ای که ۵۵ هکتار در گذشته افتتاح و ۹۶ هکتار نیز امروز به بهره‌برداری رسید تا شرایط مناسبی را در توسعه کشت و زرع در منطقه مغان شاهد باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up