• شناسه خبر : 54579
  • تاریخ انتشار : 04 مرداد 1400 - 03:04

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:مراسم روز اردبیل در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

عبدالله بحرالعلومی

 

عبدالله بحرالعلومی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های هفته اردبیل بر این اساس برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز و شرایط کرونایی استان مراسم روز اردبیل به صورت محدود در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود که گل‌افشانی گلزار شهدای جنگ چالدران واقع در شهیدگاه از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه مکتب شیخ صفی و فرزندانش در سه سطح قابل بررسی است، افزود: فعالیت شیخ صفی و فرزندانش، شاه اسماعیل و شاه عباس، موجب شد تا نام ایران آوازه جهان شود، روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز فرصتی ملی برای معرفی مکتب‌های فقهی، عرفانی، ادبی، هنری و سیاسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: اختلاف شیعه و سنی و بیان این تضادها همیشه از سوی دشمنان بوده و القا این دشمنی از سوی آنها است در صورتی که هیچگونه دشمنی وجود ندارد.

بحرالعلومی تصریح کرد: تاریخ کشورمان ایران مدیون مجاهدت خاندان شیخ صفی الدین بود که اردبیلی‌ها از برکت آنها در حرکت‌های انفرادی و جمعی در دنیا مشهور شدند و درخشیدند و امروز شاهد قدرت مضاعف در زمینه های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در معرفی شیخ صفی الدین خلاء وجود دارد، مشکل از ما است، افزود: تمام سعی و تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا میراث ماندگار استان اردبیل را آنطور که باید و شاید معرفی نماییم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up