• شناسه خبر : 54582
  • تاریخ انتشار : 04 مرداد 1400 - 04:24

استاندار اردبیل گفت: روز اردبیل به همه ایرانیان تعلق دارد.

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنام جو در گفت و گوی زنده تلویزیونی در برنامه شب های فیروزه ای تصریح کرد: چهارم مرداد ماه در تقویم ایران ثبت شده و این روز فقط مختص اردبیل نبوده و با توجه به تاریخ سازی صفویان ، کل کشور از این مزیت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به جایگاه صفویان در تاریخ کشور و تشکیل حکومت شیعی و یکپارچه در ایران افزود: روز چهارم مرداد ماه با توجه به این اقدام مهم در تقویم ملی به نام بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی نامگذاری شده است.

استاندار اردبیل به منابع انسانی فعال و تاثیر گذار در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: اردبیل با داشتن افراد تاریخ ساز در گذشته و اکنون در رشد و تعالی کشور نقش داشته و این روند با قوت ادامه دارد.

وی گفت: اردبیل با داشتن ظرفیت طبیعی و منابع انسانی در طول تاریخ تاثیر گذار بوده و می تواند همواره تحول آفرین باشد.

بهنام جو ظرفیت های طبیعی و گردشگری کم نظیر از جمله نزدیکی به کوه، جنگل ، دریا و آبگرم ها را یاداور شد و از اجرای چندین طرح گردشگری از جمله پیست های اسکی در استان برای رونق بخشی به این بخش خبر داد.

وی اظهار کرد: زیرساخت هایی چون راه ، راه آهن و خط هوایی مختص اردبیل نیز در استان برای بهبود رفت و آمد در همه فصول تامین شده و یا در حال اجرا است که گردشگری در تمام زمان ها و به خصوص زمستان را میسر می کند.

استاندار اردبیل در ادامه به وضعیت کرونایی اشاره کرد و با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی، رفع کرونا را در رونق روزافزون گردشگری و سایر فعالیت های اقتصادی با اهمیت خواند.

وی افزود: با توجه به واکسیناسیون انجام گرفته و در حال انجام پیش بینی می شود این وضعیت بهبود یابد ، ولی لازم است تا آن زمان مردم پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up