• شناسه خبر : 54877
  • تاریخ انتشار : 10 مرداد 1400 - 02:16

استاندار اردبیل گفت: عمده صنایع بزرگ استان برای تامین انرژی مورد نیاز خود به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی روی آورده‌اند.

اکبر بهنام جو

اکبر بهنامجو ۱۰ مرداد در مراسم افتتاح فاز اول شرکت امیدفارمد پارسیان در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: این مجموعه تولیدی همزمان با راه‌اندازی فاز اول شاهد شروع عملیات اجرایی طرح تولید برق از سلول و پنل خورشیدی است که به ظرفیت ۳۵ مگاوات در سال و با سرمایه‌گذاری ۱۹میلیون یورو اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیرشاهد آغاز عملیات احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی بودیم که سرمایه‌گذار این پروژه نیز به ظرفیت ۱۶ مگاوات تولید انرژی پاک را در دستور کار قرار داده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در یک سال اخیر به همت فعالان بخش تولید و صنعت شاهد آغاز عملیات اجرایی نیروگاه‌های خورشیدی در استان به ظرفیت ۵۵ مگاوات بودیم که با توجه به کمبود انرژی برق در کشور و استان این حرکت ادامه خواهد داشت.

بهنامجو توسعه کشت گیاهان دارویی در استان به ظرفیت ۸۰۰ هکتار را یادآور شد و تصریح کرد: با راه‌اندازی چنین مجموعه‌های فرآوری در سال‌های آینده کشت گیاهان دارویی افزایش خواهد یافت.

وی وعده سرمایه‌گذار این پروژه را برای ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر در این مجموعه یادآور شد و گفت: امیدواریم با تلاش جهاد کشاورزی و ترویج الگوی کشت عمل‌آوری گیاهان دارویی در استان رونق مضاعفی پیدا کند.

استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری‌های اخیر برای راه‌اندازی این مجموعه تولیدی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل افزود: فاز اول به ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر تولید ظروف و شیشه‌های دارویی را انجام خواهد داد و در سه فاز دیگر با ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر اردبیل به قطب تولید گیاهان دارویی و شیمیایی تبدیل خواهد شد.

بهنامجو گفت: سرمایه‌گذار این پروژه که جزو شرکت‌های سرآمد دارویی در کشور است ۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری را در این مجموعه انجام داده و بیش از سه سال است که سوله‌های این کارخانه مجهز و مکمل دارویی در حال احداث می‌باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up