• شناسه خبر : 55162
  • تاریخ انتشار : 16 مرداد 1400 - 05:09

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به برخوردهای بازدارنده در انتظار ناقضان بهداشت گفت: احساس مسئولیت رعایت بهداشت از طرف آحاد مردم لازم است.

ماسک آلودگی

 

سیدعبدالله طباطبایی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به وضعیت بحرانی استان اردبیل از لحاظ شیوع کرونا اظهار داشت: همه آحاد و اقشار مردم باید در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی احساس تکلیف کنند و با ناقضان شیوه نامه‌های بهداشتی برخوردهای بازدارنده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به حداکثر برسد، افزود: با توجه به شیوع موج پنجم بیماری ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در مهار بیماری به شدت احساس می شود که ضمن نظارت بر اجرای اعمال محدودیت‌ها، هرگونه نارسایی به فوریت مرتفع وکنترل ها قاطعانه اعمال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر ضابطان قضایی، برای افرادی حقیقی و حقوقی که پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده گرفته و نقض کنند، به اتهام تهدید علیه سلامت عمومی، پرونده قضایی تشکیل و در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد و قطعا احکام صادره جنبه پیشگیرانه و بازدارنده خواهد داشت.

طباطبایی تصریح کرد:امید داریم مردم و هم استانی‌ها پیشگام رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند تا نیازی به تشکیل پرونده قضایی و برخوردهای قهری نباشد.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده کادر درمانی استان، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها اولویت اساسی در زمینه کاهش بیماری است و باید برای کاهش آمار این بیماری در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up