• شناسه خبر : 55233
  • تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 06:39

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: بیش از ۱ هزار فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

 

IMG 20210809 WA0012

طهماسب فرهنگ در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: در دوسال اخیر تا به امروز بیش از یک هزار و ۲۹۸ فقره تسهیلات استغالزایی پایدار روستایی و عشایری از محل منابع تلفیقی به میزان ۹۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا و مشکلات متعدد برای کسب و کارها بوجود آمد، افزود: در این راستا دولت اقدام به مصوبه‌های حمایتی برای کسب و کارها کرد و پرداخت تسهیلات حمایتی از جمله مهمترین آن اقدامات بود که طبق تفاهم‌نامه‌های همکاری برای ۴۹۵ فقره طرح اشتغال، تسهیلاتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل درباره طرح روستای بدون بیکار بیان کرد: این طرح ازجمله طرح‌های استراتژی محور صندوق بوده که در دو روستای موئیل مشگین‌شهر و سوها نمین با پرداخت تسهیلات بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال انجام است.

فرهنگ با اشاره به طرح‌های مورد حمایت این صندوق تصریح کرد: طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی، تولید فرآورده‌های لبنی، کشت و فرآوری محصول بادام زمینی و سیر، احداث گلخانه‌های کوچک و کشت و فرآوری گیاهان دارویی، طرح‌های تولید و بسته‌بندی عسل از جمله این طرح ها است.

وی افزود: رویکرد این صندوق از زمان شروع آغاز به کار دولت یازدهم و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی فرآیندمحوری در تولید را مدنظر قرار داده و گامهای موثری نیز در این زمینه برداشته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up