• شناسه خبر : 55550
  • تاریخ انتشار : 25 مرداد 1400 - 05:39

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به هیچ عنوان نباید قانون فدای مصلحت اندیشی‌ها شود.

شهرخوان

 

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در نشست با هیأت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعات استان اردبیل اظهار داشت: همه جا فصل الخطاب قانون است و به هیچ عنوان نباید قانون فدای مصلحت اندیشی‌ها شود.

وی با اشاره به مراسمات ماه محرم اظهار کرد: امروز در شرایط کرونایی شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است و با توجه به اینکه امکان برگزاری عزاداری به شکل سنتی وجود ندارد، باید از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات حق مطلب را ادا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر ضرورت توسعه کمی و کیفی تولیدات رسانه ای و چندرسانه ای در فضاهای مجازی و مکتوب، توسط اصحاب هنر و رسانه تاکید کرد و گفت: تأثیر شگرف تولیدات محتوایی غنی در اذهان و افکار عمومی بسیار مورد توجه است و اصحاب رسانه نقش مهمی در تولیدات چند رسانه ای و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از رویدادها و وقایع دارد.

کثیرلو با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای در مورد فضای مجازی و مطبوعات اینکه “بنده اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم” بیان کرد: بدون شک رسانه امروز جزئی از سبد خانوار شده است و چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به سوی رسانه سوق می دهد و باتوجه به نیاز روزافزون انسان ها به فضای مجازی حاکمیت فضای مجازی به بخش مهمی ازحاکمیت فضای واقعی ملی تبدیل خواهد شد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تقویت فعالیت های هم افزا با سایر نهادها و مجموعه های فرهنگی، تأکید کرد: امروز رقبای ما کسانی هستند که از هر عرصه ای علیه دین استفاده می کنند، از این رو ما نیز به عنوان عضوی از حوزه فرهنگی جبهه انقلاب باید با بالنده سازی تولیدات و انعکاس شایسته آن‌ها در مقابله با دشمن گام برداریم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم بی‌شک مستلزم اقدامات جهادگونه تمامی مسئولان است، افزود: مهم‌ترین امر ارائه خدمات مطلوب به مردم و رفع مشکلات آنان برای ایجاد امنیت و آرامش است که رسانه ها در این میان به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.

کثیرلو ادامه داد: این امر نیازمند اطلاع‌رسانی رسانه بوده که رسانه‌ها باید مطالبه گری را در دستور کار خود قرار دهند و نگذارند مصلحت‌سنجی‌ها به اصل تبدیل شود بلکه باید با ارائه راهکارها در بهبود روش‌های مدیریتی و مبارزه بی‌امان بافساد همکاری لازم را با دستگاه قضایی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم که باید مجمع مشورتی در رابطه با هم اندیشی و متشکل از اصحاب رسانه، اساتید صاحب‌نظر و مسئولان قضائی و اجرایی در خصوص نوع پیام و محتوا و تفکیک‌های تولید و انتشار آن هم‌اندیشی تشکیل داد که جامعه می‌تواند به یک فهم مشترک از پیشگیری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دست یابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up