• شناسه خبر : 55903
  • تاریخ انتشار : 01 شهریور 1400 - 02:44

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، گفت: به‌مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع)، نمایشگاه مجازی سوگواره هنر عاشورایی در اردبیل راه‌اندازی شد.

عزاداری عاشورا

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، یکم شهریورماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) نمایشگاه مجازی سوگواره هنر عاشورایی در اردبیل راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: با توجه به این که شرایط لازم برای برگزاری حضوری این نمایشگاه به دلیل شرایط حاکم کرونایی مهیا نشد، بنابراین برگزاری این نمایشگاه به این شکل برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان در زمینه‌های خوشنویسی، تصویرسازی، طراحی پوستر و گرافیک با موضوع محرم و عاشورا به نمایش درآمده است.

رجبی بیان کرد: ظرفیت هنرمندان برای ترویج فرهنگ عاشورای حسینی در استان اردبیل به‌کارگیری می‌شود تا در راستای تحقق اهداف مورد نظر به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: ابزار هنر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین وسیله انتقال محسوب می‌شود که اذهان عاشقان حسینی را مغلوب و این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up