• شناسه خبر : 56463
  • تاریخ انتشار : 11 شهریور 1400 - 02:50

مدیرکل امور عشایر اردبیل از صدور ۱۸۷۱ کارت تردد دام برای دامداران عشایری این استان خبر داد.

زن عشایر

معرفت آذری گفت: در راستای اجرای دستورالعمل خرید و فروش و نگهداری دام برابر با تصویب نامه هیات وزیران و قانون نظام جامع دامپروری کشور، امور عشایر استان با همکاری اتحادیه و تعاونی های عشایری استان نسبت به صدور ۱۸۷۱ کارت تردد دام برای دامداران عشایری استان اقدام نموده است.

وی اظهار داشت: ارائه هرگونه خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی و نهاده دامی فقط با کارت شناسایی دامداری صورت می‌گیرد و هرگونه جابجایی دام نیز بدون داشتن کارت تردد دام ممنوع است.

آذری افزود: کارت ساماندهی و تردد دام  تنها به افرادی تعلق می گیرد که شغل و معیشت آنان وابسته به دام و مرتع باشد و افرادی که به عنوان شغل دوم دامداری را انتخاب کرده اند، کارت تردد دام برای آنان صادر نمی شود.

مدیرکل امور عشایر اردبیل خاطرنشان کرد: کارت های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت ۴۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان هزینه می کنند

وی از عشایر استان خواست در اسرع وقت با دردست داشتن اسناد هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، دفترچه عشایری و سایر مدارک مربوطه به تعاونی های عشایری یا ادارات امور عشایر شهرستانی که زیرساخت های لازم برای ثبت نام و صدور کارت تردد دام در آنجا فراهم شده مراجعه و نسبت به دریافت کارت تردد دام خود اقدام کنند.

آذری یادآور شد: از زمان آغاز اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر تا کنون ۳۲۰ هزار راس دام عشایر استان اردبیل در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up