• شناسه خبر : 56536
  • تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400 - 02:30

یک ماه پیش، شورا با اجماع روی محمود صفری او را شهردار اردبیل انتخاب کرد. جابجایی در دولت و وزارت کشور، فرایند امضای حکم صفری را طولانی‌تر از اسلاف‌اش کرد و در این مدت خلیل احمدیان انتخابِ مطمئن پارلمان محلی برای دوره انتقال قدرت در بلدیه بود.

خلیل احمدیان

خلیل احمدیان توانست آرامش نسبی را در کشتی طوفان زده شهرداری برقرار کرد

احمدیان گزینه‌ای امتحان پس داده برای گذر از بحرانها در عمارت شهرداری است و شورا مدبرانه او را انتخاب کرد. در یک ماه گذشته، اهتمام احمدیان در کسوت سرپرست بر این بود تا آرامش نسبی را در کشتی طوفان‌زده شهرداری برقرار کند. در دوران رکود حاکم بر درآمدهای شهرداری؛ احمدیان به فاصله کمتر از یک ماه، دوحقوق معوقه و جاری کارکنان شهرداری را پرداخت کرد و انظباط اداری و مالی ازهم پاشیده و شلخته شهرداری را کم و بیش سامان داد.

این روزها تجربه و فنِ مدیریت احمدیان بیش از هر مقطع دیگری برای شهرداری اردبیل موثر واقع شده است. او اعتبار خود را بار دیگر خرج شهرداری کرد و توانست به اعتماد شورا پاسخ مثبت دهد.

حالا با این اوصاف زمینه برای آغازِ کار محمود صفری نسبت به یک ماه گذشته نسبتا سر و سامان یافته‌تر نشان می‌دهد؛ هر چند که روزهای سختی را او در جبران رکود و انتظام بخشی به عمارت شهرداری پیش رو می‌بیند.

متن منتشر شده گفتگوی خبرنگار شهرخوان با خلیل احمدیان است:

سرپرست مردمدار و سخت‌کوش شهرداری اردبیل: خود را متعلق به شهرداری اردبیل می‌دانم

سرپرست شهرداری اردبیل گفت: شهرداری اردبیل را خانه خود و خود را متعلق به این مجموعه می‌دانم و تمام فکر و ذهن من خدمت‌گزاری بی‌منت به شهروندان اردبیلی است.

خلیل احمدیان، سرپرست شهرداری اردبیل، در گفت‌وگو با شهرخوان اظهار داشت: برابر حکم و رأی شورای شهر اردبیل از ۱۴ مرداد به عنوان سرپرست شهرداری اردبیل انتخاب شده‌ام و از زمانی که ابلاغ این مسئولیت به بنده واگذار شده به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را در معیشت شورای شهر و شهردار منتخب بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها و برنامه‌های شهری انجام یافته است.

ادغام پلیس ساختمان و اجرائیات

وی بیان کرد: از زمانی که بنده وارد این مجموعه شدم نه فردی اخراج و نه فردی جذب شده و در شرایطی که بنده اختیار دارم و حفظ بیت‌المال کرده‌ام و ریالی به فردی خارج از چهارچوب قانون داده نشده است.

سرپرست شهرداری اردبیل با اشاره به اقدامات انجام یافته در طول مدیریت خود، بیان کرد: ادغام پلیس ساختمان و اجرائیات با سرپرستی مهدی صفری و به مدیریت آقای عبداللهی را به عنوان اولویت اساسی در دستور کار قرار دادیم و ۸۵ نیروی جذب شده را در این زمینه با برگزاری جلسات متعددی ساماندهی کردیم.

وی ادغام پلیس ساختمان و اجرائیات را از اهم اقدامات کارها از زمان شروع فعالیت خود عنوان کرد و گفت: با داشتن تجهیزات و بدون تجهیزات در ارتباط با ساخت وساز بی‌رویه و ممانعت به عمل آوردن اجرائیات و تذکرات پلیس ساختمان خوشبختانه توانستیم در این زمینه موفق عمل کرده و شاهد خروجی‌های مثمرثمر در این زمینه باشیم.

احمدیان ادامه داد: از طرفی اجرائیات قدیم برای سد معبر را مدیریت و رابط آماری برای ساخت و ساز بی‌رویه را با هدف رسیدن به مطالبات اولیه شهری به تحقق رساندیم.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که کلیه رانندگان ماشین‌آلات سنگین شهرداری اردبیل در سازمان پسماند جمع شده‌اند که این موضوع متأسفانه به دلیل عدم مدیریت نامناسب و ایجاد دو جانبه‌گی با برگزاری جلسه شورای معاونان نسبت به مدیریت رانندگان سنگین حل شد تا مدیریت مناسب در راستای تأمین هزینه و مدیریت تفکیک و به درستی ادامه یابد.

به سِمَت شهرداری اردبیل فکر نکرده‌ام

احمدیان با بیان این که شهرداری را خانه خود می‌دانم و خود را متعلق به این مجموعه افزود: به هیچ عنوان به سمت شهرداری اردبیل فکر نکرده‌ام، بلکه به عنوان خدمتگزار مردم هر جا نیاز به کمک و خدمت بنده باشد، ورود پیدا کرده و برای ساماندهی نیروهای شهرداری در صورتی که فرصتی داشته باشم تلاش می‌کنم تا از موازی‌کارها جلوگیری و به نفع شهری و شهرداری گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شود.

سرپرست شهرداری اردبیل گفت: از سه شهر بزرگ برای انتخاب شهردار از بنده دعوت به عمل آمد اما به دلیل تعصب کاری در مجموعه شهرداری اردبیل و مأموریت خود در این مجموعه به عنوان سرپرست شهرداری ترجیح دادم در این شرایط فعالیت خود را ادامه داده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنم و در برابر پروردگاه متعال رو سفید خارج شده و با همکاری شهردار اردبیل آبروی شهر اردبیل را حفظ کنیم.

سرپرست شهرداری اردبیل ادامه داد: روزی که پست شهرداری اردبیل به شخص آقای صفری تحویل داده می‌شود، طبق خواسته ایشان در هر سمت و منصبی که شهردار اردبیل بخواهد، به عنوان خادم ملت، خدمت خود را شروع خواهم کرد.

احمدیان ادامه داد: بنده در فضای تبلیغاتی و مجازی فعالیت نکرده و از بیت‌المال برای این برنامه‌ها هزینه‌ای را صرف نمی‌کنم، چرا که اصل اول و مهم در حاکمیت ملی داشتن صداقت و مدیریت سالم در مجموعه شهرداری است که برای ما اولویت اساسی و مهم است و حتی برخی از کارکنان نیز همگام با ما به خاطر داشتن این خصوصیات، حقوق خود را تا ساماندهی وضعیت نمی‌خواهند.

ساماندهی نیروها یکی از اولویت‌های اساسی است

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی و دارای ظرفیت در امور شهرداری یکی از اولویت‌های اساسی است که می‌تواند برای رونق شهرر اردبیل بسیار موثر باشد.

سرپرست شهرداری اردبیل افزود: احصای مشکلات و تحول اداری در شهرداری اردبیل لازمه اساسی است که در این زمینه به جای اخراج کارکنان و نیروها به دنبال آموزش و اجرای برنامه‌های عملیاتی در این زمینه هستیم.

احمدیان ادامه داد: متأسفانه در مجموعه شهرداری اردبیل بسیاری از مسائل ناشی از کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود در حالی که باید هر مسئولی نسبت به انجام اقدامات و برنامه‌ها تحویل داده شود و هر مسئولی در قبال کم‌توجهی به انجام امور باید پاسخ‌گو باشد که از شهردار منتخب انتظار داریم در راستای ساماندهی و استخدام بر اساس چارت اقدام کند و برحسب قرارداد ارائه شده مسیر صحیح تحقق اهداف مورد نظر را هموار کند.

فعالیت‌های شهری بعد از عزل شهردار تعطیل نشد

احمدیان ادامه داد: از اقداماتی که با احصاء و رفع مشکلات انجام یافته می‌توان به حمل زباله، آسفالت‌ریزی پروژه‌ها با بازدید میدانی و نظارت‌های انجام یافته اشاره کرد که خوشبختانه بدون هیچ گونه مشکلی در حال انجام است و فعالیت‌های مجموعه شهرداری بعد از عزل شهردار به هیچ عنوان تعطیل نشده و اعضای شورای شهر نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را دارند.

وی اظهار کرد: از زمان شروع کاری بنده پرداخت حقوق در طول ۲۴ روز برای شرکت‌های شهرداری انجام یافته و مابقی کارکنان نیز توسط شهرداری اردبیل به زودی حقوق خود را همراه با خسارات دریافت می‌کنند.

سرپرست شهرداری اردبیل بیان کرد: با بازدیدی که در روزهای اخیر به عمل آمد، مشخص شد که قسمتی از نخاله‌های ساختمانی شهر اردبیل با وجود ۳ نگهبان به صورت موقت در مکانی ریخته می‌شد و برای دفن نیز به محل دیگری انتقاال داده می‌شد که این موضوع نیز هم باعث دوباره‌کاری و هزینه مضاعف برای مجموعه شهرداری می‌شد که خوشبختانه با تلاش‌های انجام یافته رفع شد.

احمدیان با اشاره به اینکه امیدواریم با تلاش صورت گرفته پل قدس اردبیل در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد، گفت: با اقتدار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قاضی پرونده  قرار شد از دهم مهر ماه عبور و مروز به عرشه اصلی جریان داشته باشد که در این زمینه تعهد پیمانکار، قاضی پرونده و دادستان قابل تحسین است.

ماهانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود

خلیل احمدیان با اشاره به اینکه در ۲۰ روز باید ۲ ماه حقوق معوقه افتاده را پرداخت می کردیم، گفت: حقوق تیرماه کارکنان شهرداری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شهرداری به دیدگاه بنده به عنوان موسسه غیرانتفاعی تلقی می‌شود که نیاز به درآمدزایی از راه‌های مختلف دارد تا بتواند در راستای رونق اقتصادی و اجتماعی جامعه موفق عمل کند.

سرپرست شهرداری اردبیل افزود: میانگین درآمد شهرداری به صورت ماهانه مشخص نیست، اما در ماه‌های بهمن و اسفند ماه ۴۰ درصد بودجه شهرداری حاصل می‌شود که ۵۲ میلیارد تومان از یکم فروردین تا ۳۱ مردادماه امسال درآمد شهرداری اردبیل بوده در حالی که درآمد ما باید در این بازه زمانی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شد.

وی بیان کرد: علی‌رغم که این که برنامه بودجه برای این مجموعه ۸۵۵ میلیارد تومان برآورد شده بود، تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان با اخذ مجوزهای لازم آگهی‌های فروش املاک در نظر گرفته شده است.

احمدیان با اشاره به اینکه بدهی‌های ادارات و نهادها تا حدودی به صورت اوراق دریافت شده است، افزود: شهرداری اردبیل به عنوان سرمایه‌دارترین شهرداری‌ها محسوب می‌شود که در صورت مدیریت صحیح بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف‌شدنی است.

وی افزود: اگر کسی از شهردار طلب داشته باشد به آسانی می‌تواند حق خود را دریافت کند اما در مقابل برای شهرداری تسویه حساب‌ها بسیار سخت بوده و تقریباً ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری وجود دارد.

احمدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵۰ پست سازمانی شماره‌دار در شهرداری وجود دارد، گفت:  ۱۰۲۳ نفر به عنوان کارمند شهرداری فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳ نفر خارج از مجموعه به عنوان مامور انتخاب شده‌اند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up