• شناسه خبر : 57125
  • تاریخ انتشار : 24 شهریور 1400 - 02:48

مدیر کل امور عشایر استان گفت: عشایر واقعی استان اردبیل ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار است و این اداره کل در حال حاضر به تعداد زیادی صاحبان دفترچه های عشایر خدمات ارائه می نماید که حق عشایر واقعی و کوچنده از بین می رود.

زن عشایر

 

معرفت آذری اظهار داشت: عشایر استان با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۴/۵ درصد جمعیت استان و ۶/۵ درصد جمعیت عشایر کشور بوده در حالیکه تعداد دفترچه ها در دست عشایر کوچنده و غیر عشایر بیش از ۱۸۰۰ دفترچه عشایری می باشد.

مدیر کل امور عشایر استان در جلسه رسیدگی به مشکلات دفترچه های عشایری که با حضور نمایندگان دولت ثبت و احول، منابع طبیعی، دامپزشکی، تامین اجتماعی، بیمه سلامت، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی تشکیل شد ابراز داشت: متاسفانه تعداد دفترچه های عشایری بی رویه صادر شده و اداره کل را در ارائه خدمات و توزیع نهاده های دامی و آرد با مشکل روبرو کرده است که با پالایش مرحله اول دفترچه های عشایری تعداد ۵۰۰۰ دفتر چه عشایری در دست غیر عشایر کوچنده با طل و از چرخه ارائه خدمات خارج شده است.

وی در ادامه گفت: طبق آیین نامه ساماندهی عشایر به کسی گفته می شود که دارای ساخت اجتماعی قبیله ای و اتکای معاش به دامداری و شیوه زندگی شبانی مبتنی بر کوچ را دارا باشد.

در پایان جلسه نمایندگان ادارات با ارائه راهکارهای لازم و همکاری با اداره کل امور عشایر جهت شناسایی عشایر کوچنده واقعی قول همکاری و مقرر شد در اسرع وقت با تبادل اطلاعات نسبت به حذف دفترچه های غیر عشایر کوچنده با پالایش مرحله دوم اقدام اساسی انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up