• شناسه خبر : 57696
  • تاریخ انتشار : 10 مهر 1400 - 04:01

در روزهای اخیر با سرعت یافتن واکسیناسیون در استان خوشبختانه با کاهش مبتلایان روبرو هستیم که انتظار می‌رود مردم نیز در این مسیر همراه کادر درمان باشند.

واکسن

 

براساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در چند روز اخیر از موارد مرگ و میر و بستری بیماران کووید ۱۹ کاسته شده و تقریبا می‌توان گفت که پیک پنجم کرونا در مدار نزولی قرار گرفته است.

سرعت واکسیناسیون نیز تسریع یافته است اما نباید باعث اشتباه محاسباتی در میان مردم شود و باید همچنان تمامی پروتکل‌ها را جدی بگیریم و رعایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در خصوص انجام واکسیناسیون در استان با اشاره به تزریق بیش از ۸۹۰هزار دز واکسن کرونا در اردبیل اظهار داشت: روند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه داشته که تاکنون ۶۴۰ هزار و ۱۲۸ دُز واکسن نوبت اول و ۲۵۰ هزار و ۶۴۵ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق ده است.

حبیب زاده با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از بهترین راه‌های مقابله با همه‌گیری کرونا بوده، افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، تاکید بر واکسیناسیون دانش‌آموزان و افراد بالای ۱۲ سال است و برنامه ریزی لازم برای تزریق هر چه سریع تر واکسن در این گروه سنی انجام می شود.

وی بیان کرد: هدف ما این است که ظرف یک هفته آینده تمام افراد ۱۲ الی ۱۷ سال واکسینه شوند و از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم برای سرعت بخشیدن به تزریق واکسن، همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اطلاعیه مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آموزش و پرورش استان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان را حتما پیگیری کنید تا با این همکاری و هماهنگی بتوانیم تا نیمه آبان ماه، مدارس را با واکسیناسیون همه دانش‌آموزان بازگشایی کنیم.

براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

امیدداریم با تدوام و تسریع واکسیناسیون در سطح استان بتوانیم از روند همه‌گیری کرونا در سطح استان بکاهیم و شاهد بازگشت به روال عادی زندگی باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up