• شناسه خبر : 58201
  • تاریخ انتشار : 24 مهر 1400 - 01:15

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: با تلاش یک سرمایه‌گذار مشگین‌شهری پوره سیب از این شهرستان به چند کشور خارجی صادر می‌شود

سیب

عبدالله بنی‌هاشم افزود: مالک یکی از کارخانه‌های تولید رب گوجه‌فرنگی در مشگین‌شهر توانسته با ایجاد تغییرات فنی در سیستم کارخانه اقدام به تولید پوره سیب کند.

او اظهارکرد: پوره سیب کاربرد فراوانی در صنعت غذایی و نوشیدنی دارد و معمولا از سیب‌های بادریز یا اصطلاحا پادرختی تولید می‌شود.

وی گفت: در شهرستان مشگین‌شهر نیز از ۲۰۰ هزار تن سیب تولید شده حدود ۲۰ هزار تن پادرختی یا بادریز می‌باشد که همه ساله باغداران در فروش این نوع سیب با مشکل مواجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی خط تولید پوره سیب بخشی از مشکل باغداران در زمینه فروش سیب‌های پادرختی برطرف شده و آنان محصولات خود را بدون واسطه به این کارخانه تحویل می‌دهند.

شاه‌علیزاده مالک کارخانه نیز گفت: امسال پس از سپری شدن فصل برداشت گوجه و پایان فصل کاری این کارخانه ، کارشناسان با تغییرات فنی در سیستم کارخانه زمینه تولید پوره را فراهم کردند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹ هزار تن سیب زیردرختی از باغداران خریداری و بیش از سه هزار تن پوره سیب تولید شود.

وی اظهارکرد: پوره سیب مشتریان فراوانی در داخل و خارج از کشور دارد و به برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق ، ترکیه ، آذربایجان و روسیه صادر می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up