• شناسه خبر : 58475
  • تاریخ انتشار : 03 آبان 1400 - 01:09

مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل گفت: درحال حاضر در هر شهرستان بین ۳ تا ۶ پروژه نیمه تمام عمرانی داریم که از پروژه های نیمه تمام سالهای قبل بود که فعال شده است.

سالن ورزشی

اظهارت دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در نشست خبری:

زمانیکه ورزش استان راتحویل گرفتیم بابحرانهای مختلف مواجه بودیم. بحران اقتصادی کشور و عدم تخصیص اعتبارات, کاهش اعتباری اداره کل, بدهی های انباشت شده حوزه ورزش از سالهای قبل که دست وپای هیاتهای ورزشی را بسته بود و دهها مشکل دیگر که ورزش استان را درحالت انفعالی قرار داده بود.

از اول انتصاب با این مشکلات مواجه بودیم. کاهش اعتبارات پروژه های عمرانی ونیمه تمام هم به این مشکلات اضافه شده بود.

با رایزنی ها خوبی که درمجلس و همکاری نمایندگان محترم انجام شد ردیف های اعتباری خوبی برای پروژه های مذکور ایجاد شد.

سرانه متوسط ورزشی استان برای هرنفر حدود نیم متر است که از این مقدار ۳۱سانتی متر آن فضای روباز است و استان اردبیل جزو استانهای محروم کشور در این حوزه است.

ازمحل سفر اخیر ریاست جمهور محترم, ۵۰ میلیارد تومان برای سالجاری و ۲۰ میلیارد برای سال آینده مصوب شد.

پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

در حال حاضر ۲۰ پروژه ورزشی فعال در استان در حال احداث است. در صورتیکه ۱۹ ماه قبل تمامی پیمانکاران بدلیل بدهی ادارات ورزشی، ترک پیمان کرده بودند که با مساعدت های صورت گرفته و پرداخت معوقه ها، پروژه ها فعال شدند.

 زمین های چمن متعدد در شهرستانهای استان تکمیل شده یا در شُرف بهره برداری است. تکمیل سالنهای تخصصی رشته های مختلف ورزشی در مرکز استان و شهرستان ها از دیگر برنامه های حوزه عمرانی ورزش استان است.
بهسازی و تعمیرات ورزشگاه تختی بعنوان نگین ورزش مرکز استان هم در دست اجراست که با برآورد اولیه ۶۰ میلیارد تومان به مرحله اجرا رسیده که ان شاالله با تخصیص اعتبار اولیه, کار بهسازی زمین چمن, سکوها, پیست تارتان و سایر زیرساختهای آن آغاز خواهد شد.
 خانه وزنه برداری پارس آباد و اردبیل جزو پروژه های با پیشرفت پایین بود که پارسآباد از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسیده و تالار وزنه برداری اردبیل هم در حال اتمام است که ان شاالله بزودی در لیست افتتاح قرار خواهد گرفت.
از شروع بکار پروژه هایی که اعتبار اولیه خوبی نداشته باشند خودداری خواهیم کرد. شروع پروژه و معطل ماندن آن باعث دلخوری مردم و فشار به ورزش استان می شود و از محل سفر اخیر دولت, اعتبارات خوبی برای تعدادی ازپروژه ها ایجاد شده است که ان شاالله با تخصیص آن, عملیات عمرانی شروع خواهد شد.
 درحال حاضر ۳۰ پروژه ورزشی نیمه تمام و یا مصوب داریم که ۱۲ پروژه آن پروژه بزرگ محسوب می شود که بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
 در بحث روسای شهرستانها و خصوصا چالش های ایجاد شده در مدیریت ورزش شهرستان نیر, در حال بررسی هستیم و با درنظر گرفتن منافع شهرستان و اداره کل ورزش, حتما تصمیمات مناسب اتخاذ خواهیم کرد.
 هزینه های ورزش قهرمانی به شدت افزایش یافته و این هزینه ها, خانواده ها را در وضعیت نامناسبی برای تداوم فعالیت قهرمانی فرزندان خود قرار داده است و از سوی دیگر توان اداره کل هم محدود است و نمی توان همه آنرا پوشش داد.
 در حال رایزنی های متعدد با وزارتخانه و کمیته ملی المپیک هستیم تا برای ۳۰ نفر ورزشکار کاندیدای کسب سهمیه بازیهای آسیایی از استان اردبیل, حداقل تجهیزات قهرمانی را مهیا کنیم.
بدهی های اداره کل (بدهی های والیبال و کشتی و زورخانه ای و هیاتهای ورزشی) کلا ۷ میلیارد و ششصد میلیون تومان بود که با تلاش همکاران تلاشگر در اداره کل, کلا تسویه گردید.
هیچ دخالتی در انتخابات مجامع هیاتهای ورزشی نداشته و نداریم و اگر موردی از سوی بنده یا معاونین یا کارمندان اداره کل مبنی بر دخالت در انتخابات هیاتهای ورزشی سراغ دارید ارائه کنید تا شدیدا با خاطیان برخورد کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up